مسوول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد گفت: هشت هزار نفر از ورزشکاران بسیجی در قالب ۴۰۰ تیم پایگاه‌های مقاومت ۱۰ شهرستان‌ استان جذب و سازماندهی شدند.

یزد فردا: سرهنگ محمد مهدی نیکونژاد روز دوشنبه به مناسبت نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: از این تعداد ۲۵۰ تیم برادران و بقیه مربوط به خواهران است که در رشته‌های مختلف ورزشی به خصوص فوتسال، والیبال، رزمی، دفاع شخصی، تنیس روی میز و باستانی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام ورزشکاران بسیجی علاقه‌مند در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بر اساس مقررات در تارنمای ناب بسیج ادامه دارد که برگزاری مسابقات در تمامی رشته‌ها بر حسب شرایط در فضای مجازی پیگیری و برگزار می‌شود و تیم‌های برتر در رقابت‌های کشوری شرکت می‌کنند.

این مسوول اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۱ باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت شامل ۱۸ باشگاه برادران و بقیه مخصوص خواهران است در استان تشکیل شده و ۶۵ سالن و مکان ورزشی مناسب برای برگزاری تمرین، مسابقات و سایر فعالیت‌های فرهنگی هم وجود دارد.

نیکونژاد گفت: تمامی مکان‌ها و تجهیزات ورزشی سپاه علاوه بر استفاده بسیجیان در اختیار سایر افراد و جوانان قرار می‌گیرد، آنها می‌توانند به نحو مناسب از آن استفاده کنند و مشکلی در این خصوص برای هیچ فردی وجود ندارد.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده در ۱۰ شهرستان دارد و  این استان ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده نیز دارد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا