مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از برنامه‌های این سازمان برای روز سه شنبه اول مهر ماه که به عنوان روز جهانی بدون خودرو نام گذاری شده است، می گوید.

یزد فردا: محمد مرزبان، مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: به منظور حفظ هوای پاک، روز سه شنبه اول مهرماه ١٣٩٩ به عنوان روز جهانی بدون خودرو نام گذاری شده است.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، پارکینگ شهرداری در این روز مسدود است و هیچ خودرویی پذیرش نمی‌شود و کارمندان موظفند از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه استفاده کنند.

مرزبان ادامه داد: با توجه به لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این روز، مراتب از سوی استانداری به سایر دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ می‌شود.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز، رایگان بودن استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و برگزاری همایش دوچرخه سواری با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۶/٣٠ تا هشت صبح است.

او با اشاره به مسدود بودن خیابان قیام از ساعت ١۶ تا ٢٢ روز اول مهرماه به منظور اجرای برنامه های این روز، گفت: نیرو‌های پلیس راهور نیز در این روز با دوچرخه تردد می کنند.

مرزبان تصریح کرد: همچنین حدفاصل میدان امام حسین تا باهنر و میدان شهید بهشتی و چهارراه شهدا مسیر ایمنی برای حرکت دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان اضافه کرد: نصب تبلیغات مربوط به روز جهانی بدون خودرو بر روی بدنه اتوبوس‌ها، ساخت کلیپ‌های آموزشی و تجلیل از کارمندان دوچرخه سوار شهرداری نیز در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا