به گزارش پایگاه خبری یزد فردا: رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف یک پرونده انتشار محتوای غیراخلاقی در اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس فتا یزد، موفق شدند فردی را که اقدام به انتشار تصاویر و محتوای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند ایجاد و اداره کننده صفحات ذکر شده را که یک نفر بود، در شهر یزد شناسایی‌ و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای یزد گفت: متهم هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و اقرارکرد به دلیل سرگرمی و جذب دنبال کننده،دست به این کار زده است .

ابوطالبی به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کنند هشدار داد و تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

فتای یزد، این مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
منبع: ایسنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا