تاکنون تعداد 903 درخواست در کمیته بدوی و تجدیدنظر استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری در پانزدهمین کمیته بررسی درخواست های سخت و زیان آور استان که در سالن تلاش این اداره کل برگزار شد حضور یافت و خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور از ابتدای سالجاری تاکنون کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل 11 جلسه و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل 4 جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام کرد.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 903 درخواست در کمیته بدوی و تجدیدنظر استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفته است.

تشکری با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در استان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا روند بررسی پرونده ها با کندی روبرو، که این خود باعث افزایش زمان اعلام نظر شد. با تشکیل منظم کمیته های بدوی و تجدید نظر سعی می کنیم زمان رسیدگی و اعلام نظر درخواست ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای آئین‌نامه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور در جهت صیانت از سلامت جسمی و روانی بیمه‌شدگان است، افزود: مطابق این آئین‌نامه عوامل زیان‌آور باید در کارگاه‌ها کاهش یافته و یا از بین برود تا از این طریق نیروی کار در فضایی ایمن فعالیت کرده و پس از دوران بازنشستگی در سلامت کامل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا