یزد فردا: حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: شیوع ویروس کرونا، حمل بار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را متوقف نکرد، اما به صورت قابل ملاحظه‌ای آمار آن را کاهش داد، به طوری که در چهار ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افت ۱۷ درصدی در زمینه صدور بارنامه و جابه جایی تناژ بار بودیم.

او افزود: اوج گیری ویروس کووید ۱۹ و در پی تعطیلی واحد‌ها و مراکز تولیدی، کاهش ظرفیت نیروی انسانی و کاهش تولید حجم بار حمل شده استان از جمله دلایل این کاهش محسوس در جابه جایی کالا بشمار می‌آید.

حسین زاده در ادامه تصریح کرد: عمده کالا‌های جابه جا شده در استان یزد به ترتیب نوع و اهمیت کالا شامل کاشی، سنگ آهن، شمش فولاد، میلگرد، سنگ، انواع آجر، بلوک و خاک معدنی است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: براساس آمار میزان تناژ حمل شده در سال ۱۳۹۸، ۲۵ میلیون و۷۸۱ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۷ با رشد ۴ درصدی همراه بوده است.

او ادامه داد: مقایسه تعداد بارنامه صادره در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۳۹۷، حکایت از رشد ۳ درصدی دارد.

حسین زاده در پایان تصریح کرد: به طور کلی براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، ویروس کرونا بر مجموعه‌ی حمل و نقل جاده‌ای استان اعم از؛ دولت، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده ای، ۳۳۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا