اقدامات مدیریت مصرف انرژی انجام شده در ساختمان‌های معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، علی فلاحتی رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه ۳ امور انتقال نیرو این شرکت، اقدامات و فعالیت‌های مدیریت مصرف انرژی انجام شده در معاونت بهره‌برداری را برشمرد.

وی تعویض روشنایی‌های سنتی و تعدادی از روشنایی‌های FPL با روشنایی‌های LED را از جمله اقدامات انجام شده در ساختمان ستاد بهره‌برداری دانست و افزود: با اصلاح روشنایی‌های ساختمان ستاد بهره‌برداری، مصرف انرژی به یک سوم کاهش یافته و این سیستم روشنایی نیاز به سرویس و صرف هزینه‌های پیشین را ندارد.

مهندس فلاحتی با اشاره به تعویض شیرآلات قدیمی با شیرآلات اهرمی و الکتریکی، اسیدشویی سیستم‌های سرمایشی، اصلاح درب و پنجره‌های ورودی ساختمان ستاد معاونت بهره‌برداری و ایزوله کردن فضای بیرون و داخل ساختمان، بالا بردن راندمان عملکرد سیستم‌های سرمایشی و کاهش زمان در مدار قرار داشتن کمپرسور‌ها را از مزایای اسیدشویی سیستم‌های سرمایشی دانست.

رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه ۳ امور انتقال نیرو افزود: اصلاح درب ورودی و نصب پرده برای جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید، نیز اقدامی دیگر برای کاهش تبادل دمای بیرون و داخل ساختمان ستاد بهره‌برداری بود.

وی همچنین با اشاره به اصلاح و تعویض روشنایی اتاق فرمان ۲۳ پست طی ۵ سال گذشته و تعویض روشنایی‌های فرسوده محوطه پست‌های شرق، ۶۳ شمال، ۶۳ اردکان، فیض‌آباد و دروازه قرآن با روشنایی‌های LED، کاهش مصرف انرژی روشنایی نزدیک به یک پنجم در پست یزد ۲ را از تاثیرات این اقدامات برشمرد.

رئیس اداره بهره‌برداری ناحیه ۳ امور انتقال نیرو شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۶۰۰ عدد روشنایی در پست‌های یزد ۲، ۴۰۰ سرو، چادرملو، ۲۳۰ اردکان و رستاق به LED تبدیل شد که در نتیجه این امر توان روشنایی از 77.56 به 25.72 کیلووات -با همان کیفیت روشنایی- کاهش یافت و علاوه بر این هزینه‌های سرویس و نگهداری سیستم‌های روشنایی سنتی به کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد.

فلاحتی همچنین کاهش مصرف انرژی به کمتر از نصف، پوشش شعاع نوری بیشتر محوطه و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری به کمتر از ۲۰ درصد را از تاثیرات اصلاح روشنایی محوطه تجهیزات معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ذکر کرد.

همچنین اصلاح سقف سوله تجهیزات پست شهید منتظرقائم از دیگر اقدامات مدیریت مصرف در ساختمان ستاد بهره‌برداری است که با برداشتن بخشی از سقف و ایجاد اختلاف ارتفاع در آن، باعث تبادل بهتر هوا، کاهش دمای ترانس، کاهش گرمای سوله تجهیزات و کاهش در مدار قرار گرفتن فن‌های ترانس شده است.

گفتنی است، دوجداره نمودن درب و پنجره اتاق فرمان پست‌های یزد ۲، چادرملو، ۲۳۰ اردکان، ۶۶ ابرکوه، جهان‌آباد، بافق و کوشک، عایق نمودن درب‌های فیدرخانه پست‌های تفت، جهان‌آباد و ۶۳ اردکان و کاهش ارتفاع سقف پست‌های مروست، جهان‌آباد، جنوب، شهرک صنعتی، ۶۳ اردکان، غرب و کوشک از دیگر اقدامات ستاد معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در راستای مدیریت و کاهش مصرف انرژی در این ستاد است.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا