یزد فردا : رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: ولایتمداری و پیروی از ولایت فقیه در تمامی مسائل، درس بزرگ و پیام اصلی واقعه غدیرخم است و باید این هدف متعالی نسل به نسل منتقل شود.

حجت‌الاسلام رضا شریفی عصر شنبه  افزود: شناخت امامت و ولایت و پشتیبانی از آن موجب عزت و سعادت جامعه اسلامی و شکست توطئه‌های فرهنگی دشمنان است.

وی ادامه داد: اگر درس‌ها و پیام‌های تاریخ ساز غدیرخم مورد بازکاوی و برای مردم و جوانان تبیین شود انقلاب اسلامی به رغم تمامی دسیسه ها به راه خود را ادامه می دهد و هیچ دشمنی به اهداف خود نمی رسد.

این مسوول اظهار کرد: تبیین ابعاد شخصیت حضرت علی (ع) به عنوان یک انسان کامل در اسلام برای جوانان و شناخت واقعه بزرگ غدیر که هویت شیعه است باید توسط مبلغان دینی و رسانه‌ها صورت گیرد.

شریفی گفت: احیای فرهنگ غدیر به عنوان عید بزرگ اسلام و مسلمین و واقعه عبرت آموز آن به فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری نیاز دارد و هرچند طی سال‌های اخیر در این ارتباط کارهایی صورت گرفته ولی کافی نیست.

غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع طبق دستور الهی امام علی(ع) را ولی و جانشین پس از خود اعلام کردند.

۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، سال روز این واقعه است که در کتاب‌های شیعی و بسیاری از کتاب‌های اهل سنت نقل شده است./ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا