تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه اي وشهرداري با هدف تقویت همکاری های اجتماعی و توسعه و نهادینه سازی فرهنگ کار و مهارت آموزی در آینده سازان ایران منعقد شد

یزدفردا: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه اي وشهرداري با هدف تقویت همکاری های اجتماعی و توسعه و نهادینه سازی فرهنگ کار و مهارت آموزی در آینده سازان ایران منعقد شد

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد این تفاهم نامه که به امضای اميرسعيدمصباح مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان وجمال الدين عزيزي شهردار یزد با موضوع ايجاد پارك مهارت درجهت آموزش  بخشي از مهارتهاي شغلي مناسب براي رده هاي سني كودكان ونوجوانان، استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی طرفین رسید با هدف استفاده از ظرفیت طرفین و همکاری دوجانبه در مهارت آموزی تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و شهرداري يزد منعقد شد.

برای داشتن نسلی توانمند وکارآفرین که در بکارگیری همزمان ذهن ودست خود زبده باشد اهمیت برخورداری کودکان از آموزش عملی درست، ایمن، مناسب ومتناسب با سن آنها انکار ناپذیر است به منظور ایجاد بسترهای مناسب اینگونه مهارت آموزی برای نسلهای آینده و باعث ايجاد محيطي ايمن ومناسب براي شناسايي استعدادهاي مهارتي كودك وكمك به پرورش آن وهمچنین آموزش عملي مهارتهاي شغلي به كودكان ونوجوانان براي افزايش اعتماد به نفس آنان، وآماده سازي آنان  براي پذيرش مسئوليت ، ايجاد انگيزه دركودكان براي يادگيري مهارت متناسب باعلاقه وتوانايي خود وادامه دادن آن به عنوان شغل در آينده، رسيدن به جامعه توانمند وماهر در استفاده از دست، توليد كننده، وكارفرين درافق آينده شهر يزدمی باشد

در این تفاهم نامه که پس از تصویب شورای اسلامی شهر یزد برای مدت دو سال منعقد شده و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است، تعهد نمودند:

  1. تهیه طرح محتوایی و جانمایی غرفه‏ ها با محوریت اداره کل و در تعامل با کارشناسان شهرداری صورت پذیرد.
  2. شهرداری در ارائه طرح دکوراسیون داخلی بر اساس نظر اداره کل همکاری خواهد کرد که اجرای آن با توافق شهردار محترم صورت خواهد گرفت.
  3. اداره کل متعهد به تأمین تجهیزات و دستگا‏ه ‏های مورد نیاز و مربیان متخصص آموزش مهارت به کودکان و نوجوانان است.
  4. آموزش به رده‏ های سنی مختلف به صورت رایگان انجام شده و اداره کل حق دریافت هزینه بابت آموزش و یا ورودیه را نخواهد داشت.
  5. پس از طی مراحل اجرایی پارک و تحویل پارک به اداره کل، اداره شهر دوستدار کودک از معاونت شهرسازی و معماری به نمایندگی از شهرداری طرف تفاهم نامه خواهد بود.
  6. در صورتیکه در طول مدت تفاهم نامه بنا به هر دلیلی از جانب شهرداری، طرف تفاهم نامه مجبور به تغییر موقعیت مکانی گردید شهرداری مکان جدیدی را جهت ادامه روند این تفاهم نامه در اختیار قرار خواهد داد و اداره کل مؤظف است ظرف مدت یک ماه اقدامات لازم جهت نقل و انتقال را به عمل آورد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا