مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای یزد، از معرفی این دفتر به عنوان حراست فعال و تقدیر شده از سوی حراست کل استان، در سال 98 خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، حمید زارع در توضیح عملکرد دفتر حراست و امور محرمانه شرکت خاطر نشان کرد: با توجه به پراکندگی تجهیزات انتقال و فوق‌توزیع برق در سطح استان و تکلیف دفتر حراست برای حفاظت از اموال شرکت، این دفتر ضمن انجام بررسی‌های همه جانبه در این خصوص، اقدامات موثری انجام داده است.

وی یکی از این اقدامات را انعقاد تفاهم‌نامه با پایگاه بسیج شهید سامعی شرکت برق منطقه­‌ای برای حفاظت از اموال شرکت عنوان کرد و  ادامه داد: طی این تفاهم‌نامه با ایجاد گشت‌های مشترک بازدید و سرکشی از خطوط انتقال و فوق‌توزیع و با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی، علاوه بر تأثیر مستقیم در کاهش سرقت و پیشگیری از حوادث زیان بار برای شرکت برق منطقه‌ای یزد، تأثیر به‌سزایی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم تجهیزات برق خواهد داشت.

زارع با اشاره به نصب و بهره‌برداری از سیستم‌های نظارت تصویری در اماکن و تاسیسات شرکت، افزود: تاکنون تعداد ۲۳۶ دستگاه دوربین مداربسته در مناطق مختلف تاسیسات شرکت نصب شده است.

وی همچنین بهره­‌گیری از توان تخصصی کارشناسان و همکاران نوبت‌کار دفتر حراست را در راستای کاهش هزینه‌ها، استفاده از منابع موجود و ایجاد امنیت بالاتر در جهت سرویس، نگهداری و نصب دوربین‌های برخی مناطق یادآور شد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت در ادامه، همکاری و تعامل سازنده با دفتر مرکزی حراست توانیر را از جمله اقدامات این دفتر دانست و افزود: عضویت همکاران در کمیته‌های مختلف دفتر مرکزی حراست توانیر، تهیه کتابچه اقدامات گروه حفاظت پرسنلی و نگهداری و توسعه شبکه ایزوله دفتر حراست و امور محرمانه، بخشی از فعالیت‌های همکاران دفتر حراست شرکت برق منطقه‌ای یزد بوده است.

گفتنی است نظارت، پیگیری و اجرای فرآیندهای امنیتی شبکه اداری و صنعتی، اجرای پروژه تست نفوذ در شبکه اداری و سامانه‌های نرم‌افزاری و اجرای پروژه‌های امنیتی در حیطه دفتر حراست و امور محرمانه، از دیگر فعالیت‌های همکاران دفتر حراست و امور محرمانه شرکت برق منطقه‌ای یزد در سال ۹۸ است.

.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا