مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد با اشاره به خبر فوق افزود : به منظور ارتقاء کیفیت سرویس و افزایش پوشش تلفن همراه در استان تا پایان سال جاری 40 سامانه BTS تلفن همراه در استان راه اندازی می شود.

 

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد ، زارع با اشاره به مهمترین اقدامات پیش بینی شده مخابرات منطقه یزد در سال جاری گفت: اجرای 85 کیلومتر فیبر نوری بهاباد- چادرملو، توسعه شبکه تلفن ثابت و ارتقاء کیفیت سرویس در مراکز تلفن روستایی، ارتقاء سامانه های BTS تلفن همراه در استان از جمله برنامه های مخابرات منطقه یزد در سال جاری است.

وی مهمترین دستاوردهای سال 98 مخابرات منطقه یزد را برشمرد و افزود : در سال گذشته مخابرات منطقه یزد اقدام به اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری بین شهری، ایجاد بستر تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما، راه اندازی 10 سامانه BTS تلفن همراه 2G، افزایش 12 سامانه BTS 3G و افزایش 44 سامانه 4G و تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت به میزان 5298 پورت در سطح استان بوده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از خدمات از طریق زیرساخت های مخابراتی انجام می شود تصریح کرد: در اوضاع شیوع کرونا، بستر خوب ارتباطی فراهم شد تا مردم بتوانند در خانه های خود بمانند و از این بستر برای انجام امورات خود استفاده کنند.

زارع در ادامه خاطرنشان کرد: در این ایام به صورت لحظه ای تعداد بسیار زیادی به استفاده کنندگان اینترنت افزوده شد و پهنای باند مورد نیاز آنها هم به دلیل فعالیت در بستر اینترنت افزایش یافت و حفظ این روند نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود : با توجه به محدودیت هایی که در حوزه تامین اینترنت وجود داشت، سعی کردیم به دلیل افزایش تعداد درخواست اینترنت ظرفیت کاری خود را افزایش و به همه درخواست ها پاسخ دهیم.

این مقام مسئول استان با بیان اینکه تمام درخواست ها با کمترین حد ممکن زمانی پاسخ داده شد افزود: وسعت استان یزد حدود 74 هزار و 500 کیلو متر مربع است و جمعیت این استان هم حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است و ما برای 5 سال آینده که ضریب رشد در نظر گرفته می شود، باید آماده پاسخگویی باشیم.

زارع با بیان اینکه یزد به لحاظ مساحت رتبه هشتم و به لحاظ جمعیت رتبه 24 کشور را دارد گفت: ما به ازای هر کیلو متر مربع 15 و نیم نفر جمعیت داریم و خدمات دهی به این جمعیت پراکنده نسبت به دیگر استان هایی که از پراکندگی پایین تری برخوردارند سخت تر است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت استان یزد 7/43 درصد دانست و گفت: ضریب نفوذ استان یزد در این حوزه در حالی است که میانگین کشوری 35 است و رتبه استان رتبه ای بسیار خوب است.

مدیر مخابرات منطقه یزد افزود: در بحث تلفن همراه هم در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار خط داریم که حدود یک میلیون و 300 هزار خط آن اعتباری و بیش از 300 هزار خط آن دائمی است.

زارع ضریب نفوذ تلفن همراه استان را 130 به ازای هر 100 نفر دانست و گفت: در این حوزه هم جایگاه استان به نسبت کشوری بالاتر است به گونه ای که ضریب نفوذ تلفن همراه کشور 105 درصد است.

وی در پایان ضریب نفوذ اینترنت خانگی مخابرات یزد را به در استان یزد را 28/5 درصد دانست و گفت: در این زمینه هم میانگین کشوری 20 است و یزد در جایگاه دوم تا سوم کشوری قرار گرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا