مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، در مصاحبه با واحد خبر یزد برنامه‌های این شرکت را برای پایداری شبکه برق در زمان پیک بار سال 99 در استان تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت، ضمن تبریک روز صنعت برق به کارکنان، بازنشستگان، مشاوران و پیمانکاران صنعت برق استان، گفت: صنعت برق استان یزد در سه حوزه تولید، انتقال و توزیع فعالیت دارد که در حوزه تولید، با همت و همکاری شرکت‌های تولید برق و مدیریت تولید برق استان و نیروگاه‌های خصوصی، عمده تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی 2544 مگاوات انجام شده و امیدواریم، در زمان پیک مصرف انرژی الکتریکی، همه نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در مدار باشند.

تلاش شبانه­روزی صنعت برق یزد در شرایط سخت کرونایی

دکتر اسدی همچنین نیروگاه‌های مقیاس کوچک با ظرفیت 160 مگاوات و 58.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی استان یزد را به عنوان دیگر حوزه‌های فعالیت شرکت برق منطقه‌ای برشمرد و افزود: کلیه کارکنان صنعت برق حتی در ایام عید و شرایط سخت کرونایی، با رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌صورت شبانه­روزی در حال تلاش برای اتمام تعمیرات نیروگاه‌ها و توسعه و تعمیرات شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع هستند و امیدواریم بتوانیم ضمن عبور موفق از پیک بار 99، انرژی برق را بدون وقفه به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: در سال 98 پیک بار به میزان 1668 مگاوات بود که این میزان با ورود صنایع جدید افزایش خواهد یافت.

اسدی پیک بار مصرف استان در زمستان گذشته را 1150 مگاوات اعلام و با اشاره به  تفاوت 500 مگاواتی مصرف در پیک بار تابستان و زمستان؛ مصرف انرژی توسط تجهیزات سرمایشی را دلیل اصلی این افزایش دانست و پایین بودن راندمان این تجهیزات، رعایت نکردن عایق‌کاری ساختمان‌ها و مبحث19و صحیح مصرف نکردن انرژی را در این افزایش پیک بار، اثرگذار بیان کرد.

وی مدت زمان پیک مصرف برق را حدود 400 ساعت در تابستان بیان کرد و افزود: عملا در مابقی ساعت‌ها از کل  8760 ساعت سال، بخشی از نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و فوق‌توزیع با عدم نیاز مواجه شده و خواب سرمایه در پیش‌رو خواهیم داشت. لذا برای افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از سرمایه و تامین برق بدون وقفه در زمان پیک بار، به مشارکت و همکاری بیشتر مردم و صاحبان صنایع نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه­ای یزد در نظر گرفتن پاداش خوش مصرفی برای مردم و مشترکین، طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعمیرات در زمان اوج بار، را از جمله مشوق­ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق توسط مردم و صنایع برشمرد.

ادامه فعالیت پویش الف-ب-ایران وزارت نیرو در سال جاری

پویش الف-ب-ایران نیز از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بدان اشاره کرد و افزود: در این پویش دو موضوع مهم «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» توسط وزارت نیرو، طراحی و در نظر گرفته شده است.

وی هشت محور تعامل مؤثر با جامعه، رهبری و استراتژی، مشترکان، منابع انسانی، مالی- اقتصادی، شراکت‌ها و منابع، روش‌ها و فرایندها و تحقیقات و آینده‌پژوهی را از برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد در حوزه ساز و کارهای این پویش برشمرد.

اسدی در حوزه «ساخت و سازها»  ضمن اشاره به رتبه برتر استان یزد از لحاظ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور، ادامه داد: در رابطه با توسعه ظرفیت شبکه در سال 99، حدود 430 مگاولت آمپر افزایش ظرفیت پست‌های انتقال و فوق‌توزیع و 294 کیلومتر مدار افزایش مدار توسعه این خطوط را در نظر داریم.

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و تولید پراکنده در سال 99

همچنین احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی و احداث نیروگاه 10 مگاواتی تولید پراکنده توسط بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای سال99 است.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا