استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد: طی یکسال اخیر و با فراهم سازی امکان نظارت بیشتر بر ساخت و سازها، اقدامات موثری برای کاهش تخلفات ساختمانی صورت گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک با منتخبین تشکل های غیر دولتی صنعت ساختمان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تبریک روز مهندس و با بیان اینکه طی یک سال اخیر شاهد بالاترین سطح از تعامل بین استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده ایم، عنوان کرد: قابلیت تقویت این تعامل در قالب جلسات و کارگروه های مختلف وجود داشته و افزایش این تعامل موجب استفاده حداکثری از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان می شود.
وی با اشاره به باور استان به استفاده از ظرفیت تشکل های غیر دولتی، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی یکی از بزرگترین تشکل های غیر دولتی بوده و توان بسیاری برای نقش آفرینی در مسائل حوزه ساختمان دارد.
طالبی با بیان اینکه به دنبال اجرای الگوی حکمرانی خوب در استان هستیم، عنوان کرد: حکمرانی خوب از تعامل بین دولت، مردم و جامعه پدید آمده و با توجه به مسئولیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان می تواند نقش بسیاری در تحقق این تعامل در حوزه ساختمان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سال ها است از  ساخت و سازهای غیر مجاز انتقاد می شود و اعتقاد عموم مردم بر صورت نگرفتن اقدامات موثر در این حوزه است، افزود: با اقدامات صورت گرفته طی یکسال اخیر و فراهم شدن زمینه ها برای نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در استان، می توان به آینده وضعیت ساختمان سازی در یزد امیدوار بود و حرکت استان به سوی توسعه ساخت و سازهای مجاز است.
طالبی با بیان اینکه به گفتمان سازی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز نیاز داریم، ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز تبدیل به رویکردی بومی در استان شده و امکان حل یک شبه آن وجود ندارد و باید با گفتمان سازی، باورهای موجود در دستگاه های دولتی، نهادهای غیر دولتی و دیگر بخش های جامعه را تغییر دهیم.
استاندار با اشاره به انتقادات مطرح شده از دولت در زمینه نظارت بر صنعت ساخت و ساز در استان، عنوان کرد: معاونت عمرانی تذکرات لازم در خصوص کاستی های موجود در زمینه ساخت و سازها را به دستگاه های دولتی و شهرداری ها گوشزد کند.
بالاترین مقام اجرایی استان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت های بومی در پروژه های ساختمانی، افزود: اولویت ها در پروژه های استانی، استفاده از ظرفیت شرکت های بومی باشد.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اکثر جلسات ستاد مقاومتی به صورت تخصصی و با حضور انجمن های حوزه های مختلف اقتصادی، عنوان کرد: در همین راستا جلسه ای در خصوص صنعت ساختمان برگزار می شود تا موارد لازم برای رفع مشکلات این صنعت مصوب و پیگیری شود.
استاندار در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اکثر بخش های اقتصادی جامعه با رونق صنعت ساختمان شاهد بهبود خواهند بود، افزود: تحقق رونق اقتصادی در گرو توجه به صنعت ساختمان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا