استاندار یزد با اشاره به اجماع شکل گرفته در سطح استان درباره اولویت های استان، تصریح کرد: وعده های انتخاباتی نامزدها متناسب با این اولویت ها و در راستای تحقق آنها باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای با اعضای ستاد انتخابات، هیات های نظارت، بازرسی و مسئولان قضایی استان  که با حضور مسئولین ذیربط و جمعی از نامزدها در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تبریک به نامزدها برای کسب توفیق قرار گرفتن در معرض رای مردم، تاکید کرد: باید نامزدها قدر این فرصت را بدانند و امیدواریم با کمک یکدیگر شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند و با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
استاندار با اشاره به قول ها و وعده های انتخاباتی که توسط نامزدها در عرصه انتخابات داده می شود، عنوان کرد: امروز با اجماعی که در خصوص اولویت های استان شکل گرفته، لازم است نامزدها در تدوین برنامه های خود به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: توجه به محیط زیست، آب، رونق گردشگری، اشتغال، اقتصاد دانش بنیان از جمله مهمترین اولویت های استان هستند و نامزدها می توانند پیشنهادهای خود را در این زمینه ها مطرح کنند.
طالبی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی وزارت کشور در حوزه انتخابات برقراری سلامت، قانونمداری، تامین امنیت و جلب مشارکت مردم است افزود: علاوه بر آن تعامل کامل مجریان، بازرسان، ناظران و همراهی دستگاه های مسئول دخیل در انتخابات را در استان شاهد هستیم و امیدواریم با این تعامل و همکاری انتخاباتی شکوهمند در استان برگزار شود.
استاندار با اشاره به آمادگی کامل 10 فرمانداری و 11 بخشداری مستقل در برگزاری انتخابات افزود:  772 شعبه اخذ رای در استان مستقر شده است.
وی با اشاره به رقابت 147 نامزد انتخابات در استان تصریح کرد: شرایط برای رقابت و تبلیغات نامزدها فراهم شده و همه امکانات و توانمندی های استان به کار گرفته شده تا انتخاباتی با کمترین حاشیه و مشکل برگزار کنیم.
استاندار با اشاره به اجرای برنامه هایی برای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات توسط استان گفت: از آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی، بار اصلی مسئولیت ایجاد شور و شوق برای حضور در انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری بر دوش نامزدها است.
بالاترین مقام اجرایی استان با اشاره به حساسیت بالا در زمینه استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه نامزدهای خاص عنوان کرد: در صورت مشاهده با موارد اینچنینی برخورد جدی خواهیم کرد.
وی با اطمینان خاطر به نامزدها در خصوص سلامت انتخابات خاطر نشان کرد: از سال 1377 تا به امروز تخلف و ابطال صندوقی که نتیجه انتخابات را تغییر دهد نداشته ایم و این موضوع نشان دهنده سلامت کامل انتخابات  در استان است.
استاندار در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رتبه اول استان یزد در شاخص های سلامت انتخابات عنوان کرد: این رتبه ماحصل اقدامات تمامی بخش های دخیل در امر انتخابات استان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا