زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

حقیر که به عنوان زبان‌دراز در گیجی و خنگی سرآمد و زبانزد هستم این را می‌دانم که در هر کشوری رئیس‌جمهورش خیلی چیزها می‌داند که مردمش نمی‌دانند. دست کم زودتر از دیگران با تکان خوردن پرده‌ها از علت جنبیدن پرده و عامل پشت آن آگاه می‌شود. در ایران که به علت گردش آزاد اطلاعات و اینکه بیشتر کارها و خرج و مخارج اداره کشور معمولاً گردن مردم می‌باشد و کوتاهی‌های احتمالی هم تقصیر خودشان است، گاه رئیس‌ دولت در مواقعی بعد از دایی‌جان و عموجان و لبنیاتی سرکوچه از وقایع خبردار می‌شود.

البته زبان‌دراززاده ناقص‌العقل معتقد است آشیخ حسن معتدل‌الملک شکسته نفسی و تعارف می‌فرمایند که از کل ماجرا بی‌خبرند اما بنده‌زاده چون می‌داند در مثل مناقشه نیست ضمن قیاس ایشان با پدر خودش یعنی این زبان‌دراز سراپا تقصیر اظهار نگرانی کرده که مبادا دچار فراموشی پیش از موعد شده‌اند. مثلا ایشان قضیه گرانی بنزین را از رادیو شنیدند یا فقره پر غصه اخیر خبر اصابت موشک را از دیگران شنیدند.

اولش هم ضمن اینکه اوقات مبارک از دروغ‌پراکنی دیگران تلخ شده بوده تکذیب کردند. نقل قول شده که بیچاره تعویض روغنی از ته چاله گفته: حاجی جان به جان خودم صبح از رادیو شنیدم و ایشان هم بلافاصله از سخنگویشان می‌پرسند و جالب آنکه رادیوی سخنگوی دولت هم خراب بوده است!! بنابراین اولش تکذیب می‌کند و می‌گوید: حاجی جان از شما بعید است در هیچ روزنامه‌ای هم نخواندم زشت شماست خدای ناکرده بلندگوی رسانه‌های دروغ‌پرداز شوید. القصه آشیخ حسن اعتدال‌الملک است باید با روسای جمهور دیگر متفاوت باشد…!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/ZjF4H
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا