فرماندار یزد با تاکید بر زمان بر بودن ساماندهی فعالیت اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در این شهر، از تشدید نظارت بر فعالیت اتباع در گلخانه‌ها، کوره‌های آجرپزی و همچنین ضایعات فروشی‌ها خبر داد.

یزدفردا"فرماندار یزد با تاکید بر زمان بر بودن ساماندهی فعالیت اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در این شهر، از تشدید نظارت بر فعالیت اتباع در گلخانه‌ها، کوره‌های آجرپزی و همچنین ضایعات فروشی‌ها خبر داد.

به گزارش خبر نگار یزدفردا "«سید محمد رستگاری» یکشنبه 29 دی ماه در جریان بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی صنعتی شهرستان یزد،درنشسی بر تعمیم و حمایت از واحدهای موفق به ویژه آنهایی که موجب ارتقای بهره‌وری در جامعه و اشتغالزایی می‌‌شوند، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: باید علاوه بر شناسایی و کمک به واحدهای موفق، برای رفع موانع تولید و توسعه واحدهای دچار مشکل نیز تلاش کنیم.

وی از سوق دادن تسهیلات اشتغال روستایی به تکمیل و به سرانجام رساندن طرح‎‎هایی که در سال‌‌های اخیر از طریق این تسهیلات آغاز شده نیز خبر داد و همچنین اعلام کرد: خوشبختانه سهمیه شهرستان از اعتبارات بند الف تبصره 18 مطلوب است که امیدواریم جذب مناسب از این بخش نیز داشته باشیم.

فرماندار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که حوزه اجتماعی یکی از بخش‌های مورد توجه فرمانداری یزد است، گفت: در همین راستا برگزاری جلسات رو در رو با مردم شهرستان را در قالب نشست‎‎های هفتگی در محلات مختلف که چهارشنبه‎‎ها با حضور مدیران برای رفع مشکلات مردم برگزار می‎‎شود، به طور مرتب دنبال می‎‎کنیم.

وی همچنین از تعامل مستمر با NGO و سازمان‌‌های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی برای کمک به دولت در رفع مشکلات اجتماعی خبر داد.

سید محمد  رستگاری از مقوله‎‎های مورد اهتمام فرمانداری شهرستان مرکز استان یزد را مسائل مربوط به آسیب‌‌های اجتماعی شهرستان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه موضوع اتباع بیگانه چه به صورت مجاز یا غیرمجاز از جمله این موارد است که از ‌‌سال‌‌های گذشته وجود داشته و ساماندهی به این وضعیت نیز قطعاً نیاز به زمان زیادی دارد.
به گفته وی، البته فرمانداری در همین راستا اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده که از آن جمله می‌‌توان به نظارت بیشتر و دقیق‌‌تر بر فعالیت اتباع خارجی در گلخانه‌‌ها و کوره‌‌های آجرپزی و همچنین ضایعات فروشی‌‌های شهرستان اشاره کرد که می‌‌تواند در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی مرتبط با این موضوع موثر واقع شود.

وی در همین رابطه از تعیین تکلیف مسئله زمین برای جابجایی ضایعات فروشی‌‌های یزد به بیرون شهر خبر داد و اعلام کرد: با منظور شدن زمینی 15 هکتاری در مجاورت کارخانه کمپوست یزد مشکل واگذاری زمین مرتع شده و شورای اسلامی شهر راحت‌تر با صنف مربوطه در این رابطه برنامه‌ریزی داشته باشد و امیدواریم از این طریق هم در بحث اتباع بیگانه و هم کاهش سرقت‎‎ها نتایج مثبتی را شاهد باشیم.

فرماندار یکی از مهمترین برنامه‌‌های در اولویت فرمانداری مرکز استان در سال جاری را برگزاری انتخابات مجلس یازدهم براساس برنامه زمان‌‌بندی مشخص شده در قانون ذکر و تصریح کرد: برهمین اساس نیز در حال حاضر دریافت و بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در دستور کار است.

وی با بیان این که در جلساتی نیز شعبه‎‎های اخذ راری در شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نهایی شده است، ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا در انتخابات دوم اسفندماه شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌‌های اخذ رای باشیم.

رستگاری نظارت بر بازار با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت را از دیگر اولویت‌‌های در دستور کار فرمانداری یزد برشمرد و گفت: البته این موضوع در صنف نانوایی‌‌هایی به صورت ویژه‌‌تر از سوی فرمانداری دنبال می‎‎شود تا علاوه بر دغدغه نانوایی‌‌ها، گلایه‌‌های مردم نیز مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تعدد طرح‌‌های عمرانی نیمه تمام در شهرستان یزد، از ورود بخش خصوصی به این بخش خبر داد و گفت: فرمانداری تلاش می‎‎کند با حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی این واحدهای اقتصادی را به سرانجام برساند.

وی در همین رابطه از اولویت‌‌بندی طرح‌‌های نیمه تمام برای تکمیل براساس نیازهای مردم خبر داد و به عنوان نمونه از ساماندهی تقاطع ورودی شهر یزد به روستای محمدآباد با ایجاد میدانی که به نام سردار شهید سلیمانی نیز نامگذاری شده است یاد کرد و افزود: امیدواریم فاز اول این میدان در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرماندار همچنین با اشاره به ساماندهی تقاطع‌‌های راه‌آهن در داخل شهر یزد، از دنبال کردن این موضوع در بخش مرکزی خبر داد و گفت: با پیگیری‌‌های صورت گرفته تقاطع حسین آباد در روزهای اخیر آغاز شده و امیدواریم تقاطع خویدک نیز به زودی آغاز عملیات شود.

وی یکی دیگر از طرح‎‎های عمرانی در دستور کار فرمانداری یزد را ساماندهی مسیل شهر یزد عنوان کرد و گفت: 400 متر از این مسیل پاک سازی شده است ولی برای تداوم این عملیات در حال طراحی مناسب هستیم و تلاش داریم که ضمن توجه به دغدغه‌‌های مردم، همکاری آنها را نیز در این باره جلب کنیم.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در جهت تامین امنیت بازار سنتی شهر یزد توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه یکی دیگر از اقدامات مورد اهتمام فرمانداری بحث حفاظت از منابع آب شهرستان در قالب شورای حفاظت بیان و تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای مصوبات شورا در حال حاضر 80 درصد از چاه‌‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان و 51 درصد از چاه‌‌های دولتی شهرستان دارای کنتور هوشمند هستند.

رستگاری در پایان نیز با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: هرچند تعداد طرح‎‎های مورد بهره برداری شهرستان در این ایام جمع بندی نهایی نشده ولی از مهمترین آنها می‌‌توان به افتتاح فاز نخست کتابخانه مرکزی شهر یزد، یک باب کتابخانه در شهر حمیدیا، طرح اصلاح هندسی تقاطع شهدای محراب و فاز اول میدان سردار شهسید سلیمانی اشاره کرد.

 

"برای مشاهده گزارش تصویری اختصاصی یزدفردا از این نشست کلیک کنید"

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا