قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: در حال حاضر میزان ذخائر کالاهای استراتژیک دو برابر میزان نیاز کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد ، حسین مدرس خیابانی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه یزد توجه جدی به مقوله تنظیم بازار دارد، اظهار داشت: همراهی همه دستگاه‌ها با ستاد تنظیم بازار، بیش از جلسات این ستاد قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دشمنان از تحریم، هدف بیکاری جوانان و معیشت مردم را دنبال می‌کنند، افزود: در همین شرایط تحریم طی ۹ ماه اخیر ۳۲ میلیارد دلار صادرات داشتیم که به لحاظ وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته و از نظر ریالی نیز افزایش قابل توجهی نبست به سال گذشته داشته است و این یعنی دشمن در هدف خود موفق نبوده است.

مدرس خیابانی عنوان کرد: در بحث معیشت نیز آنچه در پنج شش ماه اخیر در کشور اتفاق افتاد، ثبات نسبی و ایجاد آرامش در بازار است زیرا فراوانی کالا برای ما همواره مقدم بر قیمت بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: امروز ذخایر کالاهای استراتژیک دو برابر میزان نیاز کشور است که این ناشی از همین سیاستی است که دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار اقدامی فرابخشی است و این ساده لوحی است که فکر کنیم یک سازمان یا یک دستگاه می‌تواند تنظیم بازار را انجام دهد و بیش از ۱۴ دستگاه در این زمینه دخیل هستند که همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا تنظیم بازار اتفاق بیفتد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: اعتقاد داریم که از محل حمایت از تولید، در درازمدت حتماً مصرف کننده نیز حمایت خواهد شد و این مهم نیز سیاستی است که در حوزه بازرگانی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تأمین، توزیع، نظارت و اطلاع رسانی چهار شاخصه اصلی در تنظیم بازار است که هر کدام از این موارد دستخوش مشکل شوند، تنظیم بازار به‌هم خواهد ریخت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ذخیره برخی کالاها عنوان کرد: امروز در بالاترین میزان ذخیره مرغ قرار گرفته‌ایم به نحوی که تاکنون تا این میزان ذخیره مرغ در کشور نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: در بسیاری از کالاها نگرانی از بابت ذخیره نداریم و شرایط بسیاری بهتری نسبت به اوایل سال جاری داریم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا