محمدعلی وزیری هفته نامه آیینه یزد

مجدداً تاکید می‌گردد عزل و نصب حق طبیعی هر مدیرکلی است و نکته‌ای که در رفتن حاج علی دهقان‌ها و علی سرداری‌ها بر آن نقد داریم عدم رعایت شأن مدیران و حفظ کرامت انسانهاست. که خوش گفت حضرت حافظ: میخانه اگر ساقی صاحب‌نظری داشت/ می‌خواری و مستی ره و رسم دگری داشت.

محمدعلی وزیری- حاج علی سرداری آرام ولی سربلند و موفق از معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش رفت. ساعت 11:30 روز 14/10/98 به دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان فراخوانده شد تا همان روز در نشستی با حضور دیگر معاونان اداره کل شرکت نماید و در کمتر از یکسال بعد از برکناری آزاده ارجمند حاج علی دهقان بهابادی معاونت سابق پشتیبانی که به روش غیرفرهنگی احمدی‌نژادی برکنار گردید دومین (حاج علی) و چندمین معاون و مدیر اداره‌ای باشد که غریبانه و نه درخور با وجود خدمات شایان در طول خدمت در شورای معاونین تودیع می‌شوند. حاج علی سرداری حاضر به شرکت در برگزاری چنین نمایشی نمی‌گردد و عطای این‌گونه تکریم را به لقایش می‌بخشد.

مجدداً تاکید می‌گردد عزل و نصب حق طبیعی هر مدیرکلی است و نکته‌ای که در رفتن حاج علی دهقان‌ها و علی سرداری‌ها بر آن نقد داریم عدم رعایت شأن مدیران و حفظ کرامت انسانهاست. که خوش گفت حضرت حافظ: میخانه اگر ساقی صاحب‌نظری داشت/ می‌خواری و مستی ره و رسم دگری داشت. آن‌چه در تاریخ آموزش و پرورش استان ثبت و ضبط گردیده، «سرداری» در دوران خدمت در این پست، با وقار و شخصیت بالا، تسلط بر ظرایف امر با توانایی ارتباط خوب با دستگاه‌های برون سازمانی ذی‌ربط علیرغم مضایق مالی و محدودیت بودجه پرورشی و در اولویت نبودن پرورش بر آموزش منشا خدمت و حفظ شأن امور تربیتی گشت و با کارنامه درخشان و سربلند راهی مدرسه شد تا در سنگر دانش، باقی‌مانده دوران خدمت را بگذراند. علی سرداری در کنار دیگر همکارانش هریک قله‌های تجربه دانش تواضع و هنر مدیریت بودند که خود در حد مدیر ارشد لایق، در سایه‌سار مدیرکلی دانا و برجسته‌ و منصف چون احمد شیرزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش یزد دوران به یادماندنی و درخشانی را ترسیم کردند بدین‌رو تعیین جانشین هم قد و هم شوکت و برازنده آنها سخت می‌نماید.

لذا ضرورت تربیت مدیر و رویش و میدان دادن به نیروهای جوان و شکستن مدیریت گردشی را بیش از پیش در آموزش و پرورش جلوه‌گر می‌سازد. به رسم قدردانی و ثبت در تاریخ از همه تلاش‌های عالمانه و حازمانه این مدیر لایق که با قدرت و تعصبی خردمدارانه و مثال زدنی از حوزه و کارکنان خود دفاع و حمایت می‌نمود و در تحقق شرح وظایف سخت کوشا بود ذکر خیر و سپاسگزاری می‌نماید. امید آنکه جانشین ایشان، حسین‌علی ملانوری بتواند ضمن حفظ همان شوکت و شایستگی حافظ حوزه امور پرورشی و استقلال بی‌انفعال آن بدون مرهون و مدیون سیاسیون و سیاست‌زدگان از هر صنف و انجمن دولت ساز به‌نام معلم باشد که پرداختن به آن وقتی و فرصتی دیگر می‌طلبد.

براساس تجربه یادآور می‌شود در هر زمان و هر دوره هرچه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش در سایه حضور و هم‌اندیشی مردان بزرگ مستقل در هر گروه سنی اما صاحب برنامه و اندیشه تشکیل شود می‌تواند بازوی قوی هریک از مدیران کل و موتور محرکه حوزه خود بوده و هرچه به طرف افراد بله قربان‌گو و تابع محض اوامر و به فرموده مدیرکل فعلی (آنچه که امروز تفسیر به رای تولی و تبری و اخلاق‌مداری می‌شود) پیش برود ضمن ایجاد ایستایی و خمودگی در کل سازمان حوزه‌های متعدد نیز رشد نخواهند کرد و استقلال خود را از دست می‌دهند.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/nWSJy
  • نویسنده : محمدعلی وزیری
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا