با دستور استاندار یزد و با توجه به انعقاد توافقنامه ایران و اوراسیا، کمیته ویژه برای ارتقا تعاملات تجاری استان با کشورهای اوراسیا تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که با حضور اعضا این کارگروه در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت این کارگروه عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور و با توجه به نیاز به تامین ارز و ایجاد اشتغال، توسعه صادرات یک جهاد مقدس است و باید شاهد مشارکت تمامی اعضا در حوزه سیاست گذاری باشیم.
طالبی با اشاره به اتکا صادرکنندگان استان به بازارهای صادراتی چند کشور محدود همسایه تاکید کرد: در همین راستا باید در نگاهی راهبردی، بازارهای اطمینان بخشی را برای استان داشته باشیم.
استاندار با بیان اینکه نیاز به کار جمعی در حوزه بازاریابی و معرفی محصولات استان به دیگر کشورها داریم افزود: در همین راستا باید فعالیت های هدفمند و مشترک را در استان دنبال کنیم تا شاهد ایجاد تحول در شیوه بازاریابی و در نتیجه ایجاد شرایط بهتر برای تولید و صادرات استان باشیم.
طالبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرایی شدن توافقنامه تجاری ایران و اوراسیا گفت: بهره برداری از این توافقنامه که یکی از کاملترین توافقنامه های تجاری است، باید در دستور کار جدی دستگاه های مربوط قرار گیرد.
وی با اشاره به حضور در جلسه بررسی روند اجرایی توافقنامه اوراسیا در تهران گفت: در این جلسه که به ریاست وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت در این قرارداد برگزار شد، اعلام آمادگی خود برای برگزاری نمایشگاه تجارت ایران و اوراسیا را اعلام کردیم.
استاندار با اشاره به اهمیت توافقنامه اوراسیا گفت: به همین منظور باید کارگروه ویژه توسعه تجارت با اوراسیا در استان تشکیل شود و زمینه های همکاری همه دستگاه ها و نمایندگان بخش خصوصی و دولتی فراهم شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا