استاندار یزد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع و معادن استان برای حمایت از ورزش و ورزشکاران یزدی گفت: باید برنامه ای راهبردی برای حمایت صنایع و معادن استان از ورزش تدوین شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در جلسه شورای عالی ورزش که با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان کشور و جمعی از مسئولین استان در سالن کوثر استانداری  برگزار شد، به جایگاه تربیتی زنان در خانواده اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به افزایش کم تحرکی در استان نیازمند فرهنگ سازی ورزش در خانواده ها هستیم و بانوان به واسطه نقش تربیتی که در خانواده ایفا می کنند می تواند بسیار موثر واقع شوند.
استاندار با اشاره به لزوم فراهم ساخت زیرساخت ها برای ورزش بانوان، افزود: در همین راستا باید سانسی ویژه بانوان در سالن های ورزشی دستگاه های دولتی  اختصاص یابد.
وی با اشاره به دستاوردهای خوب سفر رییس جمهور به استان در حوزه ورزش، افزود: از جمله این دستاوردها تأمین اعتبار برای تکمیل پیست سرپوشیده دوچرخه سواری، پیست سوارکاری و سالن دومیدانی استان است.
استاندار در خصوص لزوم حمایت از ورزش معلولین گفت: در این خصوص الزاماتی برای دستگاه های دولتی تعیین شده و باید پیگیری های لازم صورت گرفته تا کار به خوبی دنبال شود.
طالبی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع و معادن استان برای حمایت از ورزش و ورزشکاران یزدی گفت: باید برنامه ای راهبردی برای حمایت صنایع و معادن استان از ورزش تدوین شود.


در بسیاری از شاخص‌ها از IOC جلوتریم


معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه IOC بحث عدالت جنسیتی را مطرح کرده و دنبال این است که برای المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ تعداد ورزشکاران  و مربیان زن و مرد مساوی باشد، افزود: شاید ایران یکی از کشورهایی است که مربیان، داوران و مدیران خانم زیادی تربیت کرده است.
مهین فرهادی زاد افزود: گاهی مسئولان کشورهای دیگر تعجب می‌کنند که ورزش ایران مدیر کل، معاونت و نایب رئیس بانوان دارد.  
وی افزود: علاوه براین IOC به دنبال این است که کارهای فنی مسابقات بانوان توسط خود آنها انجام شود در حالی که در ایران همین الان هم تمام کارهای فنی مسابقات بانوان توسط خودشان انجام می‌شود.
فرهادی زاده با بیان اینکه در بحث پرداخت پاداش‌ها تیم ملی فوتبال زنان آمریکا وقتی در سال ۲۰۱۵  قهرمان جهان شد دومیلیون دلار پاداش گرفت اما تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ مردان مبلغ ۳۵ میلیون دلار دریافت کرد، افزود: این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان ایران پاداش‌های مسابقاتی چون المپیک و بازی‌های آسیایی را یکسان بین ورزشکاران زن و مرد تقسیم می‌کند.
وی افزود: پس ایران در بسیاری از شاخص‌ها از IOC جلوتر است ولی با اینحال در برخی موارد باید سطح خود را بالاتر ببرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا