یزدفردا:شهردار یزد با اشاره به ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی، گفت:‌ حمایت از جهاد دانشگاهی مسیر توسعه و پیشرفت را هموار می‌سازد.

جمال الدین عزیزی  با اشاره به اهمیت فرا رسیدن سی و نهمین سالروز تأسیس این نهاد دانشگاهی و پژوهشی،‌ اظهار کرد:‌ سازمان جهاد دانشگاهی از جمله بازوان توانمندی در حوزه علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور است که نقش مهمی در توسعه ارائه خدمات ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی از گذشته تاکنون همیشه عامل جریانات علمی و پژوهشی حائز اهمیتی بوده است،‌ افزود:‌ جوانگرایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود یکی از مهمترین ویژگی‌های این نهاد علمی است.

شهردار یزد دستاوردهای امروز سازمان جهاد دانشگاهی در سطح ملی و جهاد دانشگاهی یزد در سطح استانی را ناشی از مدیریت کارآمد و برخورداری از روحیه جهادی این مجموعه انقلابی دانست و گفت:‌ حمایت از جهاد دانشگاهی در حقیقت هموار کردن مسیر توسعه بیش از پیش با استفاده از توان بومی است.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان بومی به منظور استقلال اقتصادی و علمی، تصریح کرد:‌ بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی از جمله بایدهای بیانه گام دوم انقلاب است که از سوی مقام معظم رهبری توصیه و تأکید شده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد هم متناسب با برنامه کشوری منشأ دستاوردهای مهم علمی و پژوهشی خوبی بوده است،‌ تأکید کرد:‌ جهاددانشگاهی باید با تدوین و ارائه راهکارهای توسعه ای و همچنین معرفی راهکارهای موثر برای چالش‌های خدماتی نقش خود را در پیشرفت بیش از پیش شهر میراث جهانی یزد ایفا کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا