معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی درجمع خبرنگاران گفت: هدف از انتخاب یزد برای اجرای طرح نمونه آزمایشی (پایلوت) هدایت و جذب سرمایه‌های سرگردان بخش صنعت و تولید کشور این است که بتوانیم زمینه سرمایه گذاری هلدینگ‌های رشته‌ای و هلدینگ‌های استانی را در این حوزه‌ها فراهم کنیم.

سعید زرندی  در بازدید از یک واحد نساجی و مجتمع گندله سازی اردکان افزود: موضوعی که همیشه به عنوان دغدغه جدی در حوزه صنعت مطرح بوده و هست نیاز به سرمایه، سرمایه در گردش و یا سرمایه‌گذاری ثابت است.

وی اضافه کرد: از سویی شاهد رشد نقدینگی در کشور هستیم و شاهدیم تعدادی از واحدهای صنعتی با کمبود نقدینگی مواجه‌اند یعنی با یک نوع پارادوکس نقدینگی روبرو هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: لذا برنامه جدی امسال در مجموعه وزارتخانه این است که بتوانیم سرمایه‌های سرگردانی را که در اقتصاد کشور وجود دارد به سمت تولید هدایت کنیم.

زرندی اظهار کرد: مذاکراتی از قبل صورت گرفته است امروز هم نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران داریم تا بتوانیم این موضوع را به عنوان اولین استان در کشور اجرا کنیم، ان‌شاءالله این مدل در یزد به نتیجه نهایی برسد، سپس در سایر استان‌ها اجرا خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در گام اول با حدود ۳۰ سرمایه‌گذار استان مذاکره اولیه انجام شد که بتوانیم حدود هزار میلیارد تومان برای آینده این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا