سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر به‌كارگيري توان اتحاديه اروپا در بهره مندي ايران از مزاياي اقتصادي برجام بيان كرد: زندگي مسالمت آميز اديان در يزد فاكتور و شاخص مهم توسعه گردشگري است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه 20 مرداد ماه، «محمود زماني قمي» استاندار يزد، «علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار و تعدادي از مسئولان استان با « اشتفان شولتز» سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران در محل مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد ديدار كردند و زمينه هاي مشترك همكاري بين اتريش و استان يزد در اين نشست طرح و مورد بررسي قرار گرفت.
سفير اتريش در اين نشست گفت: سفر به استان يزد بخشي از سفرهاي استاني ما به مهم ترين مناطق كشور ايران است و اين سفرها نشان دهنده اراده كشور اتريش و اتحاديه اروپا براي توسعه همكاري هاي اقتصادي دو جانبه مي باشد.
« اشتفان شولتز» افزود: ايران از اين حق غيرقابل انكار برخوردار است كه از مزاياي اقتصادي حاصل از برجام استفاده كند زيرا خود به تمامي تعهدات اين پيمان پابند مي باشد.
وي ادامه داد: اتحاديه اروپا و تمام اعضاي آن آنچه در توان دارند را به كار خواهند بست كه ايران بتواند از مزاياي اقتصادي برجام هر چه بيشتر برخوردار شود.
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران گفت: در ابتدا هدف اين است كه كانال هاي نقل و انتقال مالي و هم چنين فروش نفت را برقرار سازيم و به عنوان شريك ايران براي گذار از مقطعي كه در آن قرار دارد به ويژه در زمينه اقتصادي اعلام آمادگي مي كنيم.


زندگي مسالمت آميز اديان در يزد فاكتور و شاخص مهم توسعه گردشگري است


اشتفان شولتز با اشاره به زمينه يابي دو كشور در تقويت همكاري ها خاطرنشان كرد: اتريش كشور كوچكي است كه از منابع نفتي و طبيعي زيرزميني برخوردار نمي باشد و قدرت اقتصادي آن توان نيروي انساني است كه بر اين اساس در رديف 15 كشور برتر اقتصادي دنيا قرار گرفته است.
وي افزود: يكي از خصوصيات برتر اقتصاد اتريش تمركز بر انرژي هاي تجديدپذير، نور و خورشيدي است و در كنار آن درآمدهاي سرشار از صنعت گردشگري نيز تحقق يافته است و از سوي ديگر تاكيد خاصي بر تامين امنيت منابع آبي نيز وجود دارد.
سفير اتريش ادامه داد: تكثر گرايي و تنوع اديان در يزد كه در كنار يكديگر زندگي مسالمت آميزي دارند، قابل توجه است و  اين ويژگي به عنوان يك فاكتور مشخص براي رشد گردشگري و توسعه اقتصادي محسوب مي شود.
شولتز با اشاره به جلسات پيش رو با بخش خصوصي و اتاق بازرگاني بيان كرد: تلاش و هم فكري براي ايجاد زمينه هاي مشترك و همكاري دو كشور صورت مي گيرد و توسعه براي استان يزد به دليل روحيه تلاشگري در مردم حاصل خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از مجموعه هاي گردشگري كشور اتريش براي توسعه روابط با يزد برنامه اي جامع طراحي كرده است و همكاري نيز در قالب شركت هاي كوچك و متوسط در نظر گرفته مي شود زيرا  97 درصد از شركت هاي اتريشي در اين قالب هستند.
سفير اتريش مدل شركت هاي كوچك و متوسط را براي رشد ايران موثر دانست و در پايان گفت: از نظر تاريخي اتريش قدردان ايران است زيرا مبناي تحول صنعتي دو هزار سال پيش بر پايه و اساس ارابه هاي آبي شكل گرفت كه متعلق به اين سرزمين مي باشد و اين نمونه خوبي براي انتقال تكنولوژي ايران به اروپاست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا