جلسه فوق العاده هیات رئیسه دانشگاه، صبح روز پنج شنبه با ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضاء در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده با اشاره به موفقیت های دانشگاه در هفته اخیر، گفت: این موفقیت ها متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و به تعبیر ریاست محترم هیات امناء در واقع ناشی از لطف خدا است. وی با اشاره به انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنای انجمن بین المللی آسایهل، تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس سراسری نماز و انتشار دفترچه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه بعد از لطف خدا قطعاً مدیون آیت ا... هاشمی رفسنجانی و درایت و پشتیبانی ایشان است وی همچنین ابراز امیدواری کرد اتفاقات مثبت و توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه یابد.

 

در این جلسه دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری اجلاس سراسری نماز در کرج از تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه و توسط رئیس ستاد اقامه نماز خبر داد.

به گفته دکتر سید طه هاشمی حجت الاسلام قرائتی رئیس این ستاد در نامه ای خطاب به دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ازخدمات دانشگاه آزاد اسلامی در شناسایی و بکارگیری مناسب از امکانات و ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه، در جهت انجام پژوهش های کابردی با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد و بهره گیری از ظرفیت کانون های جرعه نور برای ترویج امر نماز، احداث مساجد مناسب، تقدیر کرده است.

دکتر میرزاده نیز با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به خدمات معاونت فرهنگی در دوره دکتر سید طه هاشمی اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر طرح های بسیار زیادی در زمینه اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی توسط دکتر سید طه هاشمی و همکاران ایشان صورت گرفته است که شایسته تقدیر است.

 

برگزاری مستقل آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

در این جلسه دکتر فرهاد حسین زاده لطفی گزارشی از انتشار دفترچه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال 1396 ارائه کرد. به گفته حسین زاده لطفی دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل به طور مستقل برای ورودی 96-97 کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، آزمون برگزار خواهد کرد که صرفا از طریق سامانه azmoon.org انجام خواهد شد.

در این جلسه دکتر میرزاده با ارائه گزارشی از سفر خود و هیات همراه به مالزی و شرکت در اجلاس انجمن بین المللی دانشگاهی آسایهل گفت: این انجمن که در سال 1956 تاسیس شدو در ابتدا تنها دارای اعضایی از جنوب شرقی آسیا بود به مرور زمان و با عضویت دانشگاه هایی از کشور های اروپایی، آمریکایی و سایر کشور های آسیایی تبدیل به یک انجمن معتبر علمی با 235 دانشگاه عضو از 35 کشور دنیا شده است که ریاست آن تا سال 2018 بر عهده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

دکتر میرزاده با اشاره به انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان اجلاس این انجمن در سال 2018 گفت تعدادی از دانشگاه های اصلی کشور نیز تقاضای عضویت در این انجمن را داشتند که هیات امنای این اجلاس عضویت آنان را قبول کرد.

راه اندازی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی

دکتر میرزاده ضمن ارائه گزارشی از سه سخنرانی در افتتاحیه، اختتامیه و سخنرانی تشکر از انتخاب هیات مدیره جدید گفت: راه اندازی بورس ویژه آسایهل، جایزه بین المللی آسایهل و بولتن ویژه این انجمن از اقداماتی است که در این دوره در برنامه آسایهل قرار گرفته است. دکتر میرزاده با اشاره به دیدار و امضای تفاهم نامه با رئیس دانشگاه UPM مالزی و نیز حضور در ضیافت سفیر ایران در مالزی از استقبال خانم دکتر افخم از موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی در این اجلاس خبر داد و گفت: وظیفه خود می دانم از همه همراهانم در این سفر بویژه آقایان ابراهیمی مدیر کل بین الملل و همکاران ایشان و دعاگویی رئیس مرکز حوزه ریاست تشکر کنم.

به گفته دکتر میرزاده بر اساس تفاهم نامه با دانشگاهUPM مالزی به زودی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مالزی راه اندازی می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا