از حدود 30 سال پیش، مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود و صحن‌های بزرگ این مسجد مملو از جمعیت عزاداری می‌شود که در سوگ سید و سالار شهدای کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند. این مراسم امسال نیز با شکوه ویژه‌ای در مسجد جامع کبیر یزد برگزار شد و 31 هیات طی دیروز و امروز به برگزاری برنامه‌های خود پرداختند.

مسجد جامع کبیر یزد که اکنون بیشتر به فضایی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی و تماشای هنر اصیل معماری و کاشیکاری تبدیل شده، هر سال در اربعین حسینی شاهد حضور خیل عظیم عزاداران حسینی است.

از حدود 30 سال پیش، مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در مسجد جامع یزد برگزار می‌شود و صحن‌های بزرگ این مسجد مملو از جمعیت عزاداری می‌شود که در سوگ سید و سالار شهدای کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند.

این مراسم امسال نیز با شکوه ویژه‌ای در مسجد جامع کبیر یزد برگزار شد و 31 هیات طی دیروز و امروز به برگزاری برنامه‌های خود پرداختند.

برنامه‌های ویژه عزاداری اربعین در شهر یزد، از عصر دیروز آغاز شد و از ساعت 18 تا پاسی از شب، 18 هیات و از صبح امروز تاکنون 13 هیات نوحه‌خوانی و عزاداری کرده‌اند.

امروز همزمان با اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا، مراسم قرائت زیارت اربعین نیز قبل از آغاز مراسم‌ هیات‌های عزاداری در مسجد جامع برگزار شد و جمع کثیری از عزاداران حسینی در این مراسم حضور یافتند.

علاوه بر برنامه متمرکزی که امسال در مسجد جامع یزد برگزار شد، امامزاده‌های یزد نیز میزبان خیل عزاداران حسینی بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا