رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای عالی استان ها گفت: دولت به جای ایجاد محدودیت برای شوراها و شهرداران ضعف ها و نارسایی های قانون عوارض را اصلاح کند. لایحه مدیریت یکپارچه شهری چندین سال است که خاک می خورد و دولت ها نتوانسته اند آن را به مجلس ارائه دهند و این در حالی است که دنیا حکروایی شهری را تجربه می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید محمود میرابولقاسمی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای عالی استان ها ضمن گزارش جلسه این کمیسیون در اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در حضور دکتر لاریجانی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شوراها را از ارکان تصمیم گیری کشور دانسته است اما اسباب و امکانات تصمیم گیری در اختیار این رکن قرار نگرفته است.

 

میرابولقاسمی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه هیچ نامی از شوراها برده نشده است گفت: با وجود اینکه شوراها از ارکان تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اما در برنامه ششم توسعه نه تنها هیچ نامی از آنها برده نشده است و هیچ اختیاری به آنها واگذار نشده بلکه اختیارات قبلی آنها نیز از آنها گرفته شده است.

 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای عالی استان ها با بیان اینکه روال عادی توزیع پول در کشور ما صحیح نیست توضیح داد: عوارضی که سهم شوراها است و شوراها برای آن تلاش کرده اند بعد از وصل به خزانه واریز می شود. این کار چه دردی از دردهای جامعه را دوا می کند؟

 

وی با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: دولت به جای ایجاد محدودیت برای شوراها و شهرداران ضعف ها و نارسایی های قانون عوارض را اصلاح کند. لایحه مدیریت یکپارچه شهری چندین سال است که خاک می خورد و دولت ها نتوانسته اند آن را به مجلس ارائه دهند و این در حالی است که دنیا حکروایی شهری را تجربه می کند.

 

میرابولقاسمی حوزه های انتخابیه کشور را ناعادلانه خواند و افزود: حوزه های انتخابیه در کشور و بخصوص در استان یزد  ناعادلانه توزیع شده است و دولت و مجلس باید این مشکلات را برطرف کنند.

 

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها درآمد پایدار را لازمه تحقق مدیریت شهری عنوان کرد و از دولت خواست تا در تنظیم برنامه ششم توسعه و لایحه مدیریت شهری از متخصصان شورای عالی استان ها استفاده کند و با استفاده از نظر آنها ایرادات برنامه ششم را برطرف نماید.

 

وی خواستار تنفیذ موارد 171 و 172 قانون برنامه پنجم توسعه در برنامه ششم توسعه شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا