زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

نظر عده‌اي اين است كه اخيراً نمايش كودتايي در تركيه اجرا شد تا «سلطان سليمان ثاني» آنطوركه گفته‌اند بهانه‌اي براي قلع و قمع مخالفان داشته باشد و ابدالدهر هركه راخواستند حذف كنند و مارك كودتاچي و فتنه‌گر بر پيشانيش بزنند اعلام مي‌شود اين كودتا درصدي از ارزش لير كاسته است (تا اينجا مقدمه بود حالا معادله)! حساب كنيد روي كار آمدن دولت احمدي نژاد چند مي‌ارزيده است يعني افت ارزش پول ملي ايران را حساب كنيد ضمناً استفاده از ماشين حساب و رايانه بلامانع است.
قديم‌ها در محله ما «قلي» ‌نامي كه كمي هيكلش هم ناقص بود زندگي مي‌كرد و به‌جاي همه اعضاي بدنش زبانش كار مي‌كرد. البته يك ويژگي داشت كه هراتفاقي در محله ما و محلات كناري مي‌افتاد همه مي‌گفتند زير سر «قلي» است مثلاً در دعواي امريكا و ايران هم همينطور شده هربلايي سر كشورمان مي‌آيد ميگن كار امريكاست در امريكا هم هرترقه‌اي بمبي هوا مي‌رود بعله! اخيراً هم براي جلوگيري از ورود تروريست مسافرت ايرانيان را منع كرده‌اند درحاليكه تروريستها گذرنامه يا اصالت كشورهاي عربي يا پاكستاني و افغانستاني را داشته‌اند به قول طناز در رفته از وطن اصولاً يك ايراني به چند دليل با ترور و عمليات تروريستي مخالف است:
يك، بايد كار با برنامه باشد و همينطوري نميتوان الكي رفت ترور كرد، ايراني اصيل هم حوصله اين بازيها را ندارد.
دو، تروريست انتحاري بايد شستشوي مغزي شده باشد.
سه، عمليات تروريستي پنهان كاري مي‌خواهد، يك ايراني اگر براي ترور هم بخواهد برود، اول به همه دوستان و فاميلش خبر مي‌دهد، بعد هم مي‌گذارد توي فيسبوك، همه مي‌فهمند. يك كودتا در ايران نام ببريد كه از دو هفته قبلش لو نرفته باشد، اصلاً ايراني‌ها اهل مخفي‌كاري نيستند.
چهار، كلاً كاري كه نتيجه آن آدم‌كشي باشد، مطمئناً كار ايراني نيست، مگر اينكه آن ايراني سالها بيرون از ايران زندگي كرده باشد و اصلاً زبان فارسي هم از يادش رفته باشد و سال‌ها از تربيت و مزه‌ي آخرين قورمه سبزي، لواشك، آبگوشت، سوهان و سماورش گذشته باشد.
نتيجه گيري امنيتي: آمريكايي‌ها حتي در تهمت زدن هم هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند.

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا