http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_123794.jpeg

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_123795.jpeg

برگزاری کنسرت مازیار فلاحی در یزد که پیش از این از اول و دوم خرداد به روز پنجم و ششم خرداد (چهارشنبه و پنجشنبه) موکول شده بود بار دیگر به تعویق افتاد تا معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درباره دلایل اصلی این اتفاق توضیحاتی را ارائه دهد.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_123793.jpeg

سیدخلف حوتی‌نژاد (معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد) صبح امروز در توضیح دلایل لغو کنسرت مازیار فلاحی در این شهر، علت تعویق این کنسرت را همزمانی اجرای آن با آیین تشییع پیکر یکی از شهیدان مدافع حرم و اجلاس جهان اسلام در یزد عنوان کرد.

«سیدخلف حوتی نژاد» بدون اعلام زمان جدید برای اجرای این کنسرت افزود: «این زمان پس از هماهنگی با خواننده (مازیار فلاحی) اعلام خواهد شد.»

پس از بروز حواشی و شایعه‌هایی مبنی بر ارتباط برگزاری این کنسرت در روزهای اول و دوم خرداد با سالروز دوم خرداد 1376 و جشن اصلاح طلبان، شماری از فعالان سیاسی و ائمه جمعه مناطق مختلف استان یزد بطور مستقیم و غیرمستقیم نسبت به این موضوع، موضع‌گیری کرده بودند.

برخی رسانه‌ها تجمع تعدادی موتورسوار با حالتی تهدیدآمیز در فرودگاه را دلیل بازگشت مازیار فلاحی به تهران و لغو این کنسرت دانسته‌اند.

یک شاهد عینی در فرودگاه یزد درباره این ماجرا گفت: تعدادی موتور سوار که تعداد آنها به صد نفر می رسید در محوطه فرودگاه حضور پیدا کردند و با حالتی تهدیدآمیز باعث شدند که مازیار فلاحی ساعاتی در هواپیمایی که با آن به یزد آمده بود بماند و بعد از آن هم با اولین پرواز به تهران بازگردد.

مازیار فلاحی متولد ۲۶ مهر۱۳۵۳ در تهران است. نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز آموزشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی وی است. پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام " کلاغ - پاییزکودکی " منتشر کرد.

وی در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیکهای آواز را نزد ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند، و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی وی در عرصه سینما و موسیقی می‌باشد.


از جمله کارهای وی می‌توان به: ساخت موسیقی متن، ترانه‌ها وخوانندگی فیلمهای دو راه حل برای یک مسئله (به سفارش یونیسف)، مدرسه‌ای برای دیگران، نبش قلب، ققنوس (تلویزیون)، تیتراژ سریال لحظه دیدار (شبکه جام جم)، فیلمهای به‌دنبال خوشبختی، دلواپسی، بی ستاره، سر سپرده، تیتراژ فیلم سینمایی دختران، سریال قلب یخی، فیلم سینمایی پروانگی اشاره کرد. آلبوم " قلب یخی "اولین آلبوم رسمی موسیقی او است.
او در ۴ شهریور ۱۳۹۲ دومین آلبوم رسمی خودش با نام لعنت به من را روانه بازار کرد.
مازیار فلاحی تاکنون کنسرت‌های زیادی در شهرهای بزرگ ایران و همچنین کاناداو دبی اجرا کرده است.

مازیار در شب یلدای ۱۳۹۲ نیز آهنگ لیلا را منتشر کرد؛ که ترانه آن را «یاحا کاشانی» سروده و «امیر توسلی» عهده دار تنظیمش بوده است.

  فیلم مازیار فلاحی در یزد و علت لغو شدن کنسرت وی در یزد

منبع:

موسیقی ما

فردا نیوز

ویکی پدیا










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا