یزد فردا: محمدمهدی مقوم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد،

گفت شعار امسال روز جهانی ارتباطات "کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تاثیر اجتماعی" است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در خصوص شاخص های عملکرد این شرکت اظهار داشت :در بخش ارتباطات اولین شاخصی که معمولا مد نظر هست، موضوع تلفن ثابت است.

وی ظرفیت سوئیچ تلفن ثابت استان را حدود 633 هزار شماره دانست و گفت: این تعداد در 150 مرکز تلفن ثابت در شهرها و روستاها مشغول به کار است.

مقوم تصریح کرد: ظریب نفوذ تلفن ثابت عدد 49 و یک دهم است و از لحاظ پوشش جمعیتی حدود 97 درصد از جمعیت استان یزد تحت پوشش این خدمات قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود 20 هزار پورت adsl جدید در استان یزد ایجاد شد، گفت: در سال گذشته 242 پروژه با سرمایه‌گذاری 52 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم و برای هفته ارتباطات 95 هم 152 پروژه با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرعامل مخابرات استان یزد ظرفیت تلفن همراه استان یزد را حدود یک میلیون و 300 هزار پورت دانست و گفت: این میزان به راحتی تا 2 میلیون قابل توسعه است.

مقوم با تاکید بر اینکه تمام فیبرهای نوری و سیمهای مسی مورد نیاز مخابرات از داخل کشور تهیه می‌شود، افزود: از 150 مرکز مخابراتی استان یزد، 136 مرکز به شبکه فیبر نوری اتصال پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه ارتباطات روستایی در حال حاضر 795 روستای استان یزد دارای ارتباط هستند و 66 هزار و 720 شماره در روستاها مشغول به کار هستند.

مقوم با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی در استان یزد بیش از 49 درصد است، گفت: 93 درصد جمعیت روستایی استان یزد تحت پوشش شبکه تلفن همراه، 92 و نیم درصد تحت پوشش شبکه دیتا و 96 و سه دهم درصد تحت پوشش تلفن ثابت هستند.
وی در ارتباط با ظرفیت فیبرنوری استان یزد گفت: در بخش سیستم‌های انتقال استان یزد، 3870 کیلومتر فیبر نوری اجرا شده داریم که ارتباط بین مراکز مخابراتی و طرحهای اختصاصی را فراهم می‌کند.

در این هفته، ۱۵۲ پروژه مخابراتی با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در یزد آماده بهره‌برداری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا