یزدفردا"به گفته های شیرین داوطلب نمونه استان احمد زارع پور اشکذری می نشینیم :

داوطلب یعنی وجودی آکنده از رحمت و مهربانی. داوطلب یعنی یک دنیا عطوفت. داوطلبان، آن هایی هستند که به هر صورت از وجود خود در دیگران می دمند، چه از مال و چه از جان. آنهایی که تمام کارشان خدایی است؛ اگر قدمی بر می دارند، به دنبال اصلاح امور دیگران هستند. آن ها، حقیقتاً حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان هستند و توفیق این عمل جز خدای متعال کسی نمی تواند به انسان بدهد.

 برخی اوقات در گوشه کنار شهر، آدم هایی زندگی می کنند که در عین گمنامی، کارشان آنقدر هویداست که هرچه قدر هم بخواهی مخفی کاری کنی، مثل نور خورشید از پشت ابر متجلی می شود و تصویر زیبایی را می سازد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. کار خیر انسان های نیکوکار هم، همین گونه است. هرچه قدر می خواهند کارشان را پنهان کنند، دست آخر مشخص می شود که شکم گرسنه ای سیر شده که در خانه اش صدای خنده می آید و یا شهریه دانشگاه دانشجوی فقیری پرداخت شده که بدون دغدغه، شاگرد ممتاز کلاسش می شود و یا هزینه بیماری پرداخت میشودو ...

داوطلبان جمعیت هلال احمر هم از این تبارند. احمد زارع پور خیر با سابقه 5 سال عضویت در جمعیت هلال احمر و عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر و داوطلب برتر جمعیت هلال احمر استان یزد که چندین سال در خدمت به خلق خدا کوشیده است و دراین سال ها چه در کسوت یک امدادگر وچه در مقام یک داوطلب منشاء خدمات مؤثری بوده است که از آن جمله می توان به شناسایی نیازمندان و توانگران شهرش اشاره نمود. مشارکت در طرح باران مهربانی و سلامت غذایی که در تهران برگزار شد  20 نفر از زنان باردار که در تهران برگزار شد و نیز کمک هزینه درمان کودکان سرطانی را نیز تا سقف هر نفر ده میلیون ریال متقبل شده است.

وی که هم اکنون به انجام امور خیریه همچون کمک به نیازمندان، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست مشغول است، افزود: وابسته نبودن هلال احمر به احزاب سیاسی و کمک به نیازمندان بدون توجه به دین و ملیت آنان سبب اعتمادم به این نهاد شده است.

وی در ادامه گفت: در این سال ها متوجه شدم در فعالیت های امدادگران و داوطلبان هلال احمر به چز محبت اساس دین اسلام است هیچ چیز دیگری تاثیری ندارد. آنان تنها به فکر کمک رساندن به نیازمندان هستند.

او از احساس خود از فعالیت‌های عام المنفعه و داوطلبانه در جمعیت  این چنین می گوید:
کار داوطلبانه یعنی کار دلی. این جمعیت در عرصه خدمت رسانی به همنوعان فعالیت دارد و انسانی که روح کمک رسانی و خدمت به همنوع در آن زنده است، با حضور در فعالیت‌های داوطلبانه جمعیت، به نوعی به این نیاز فطری خود پاسخ می‌دهد. من هم از این حضور داوطبانه، لذت می‌برم.

این داوطلب خیر برای شناساندن کار داوطلبان در جامعه پیشنهاد می دهد:در این میان نقش داوطلبان، نقش ویژه ای است. داوطلبان همیشه باید در میان مردم باشند. در مورد هلال احمر و خط مشی ها و اهداف این سازمان با مردم گفتگو کنند. حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانگران را برای بی نیازان جامعه توصیف کنند تا این حلقه بهتر و بیشتر بتواند به وظیفه خداپسندانه خود  عمل کند. 

البته اطلاع رسانی در رسانه های و مطبوعات هم می تواند به آگاهی مردم کمک شایانی کند که در حال حاضر جمعیت هلال احمر از این نظر پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است که ان شاء الله روز به روز به کیفیت و کمیت اش افزوده شود.

تلاش اینجانب به عنوان یک داوطلب، برگزاری ارتباط بین نیکوکاران و نیازمندان می باشد خیرین را توجیه کرده و مقصد نهایی کمک هایشان را نشان می دهم تا از هر نظر مطمئن باشند که کارشان به نتیجه مطلوب می رسد. گاهی هم تلاش می کنم که برخی از خیرین نیکوکار در برنامه ها و پروژه های بشردوستانه شرکت نموده و از روند فعالیت ها مطلع شوند. شناسایی توانگران خیر و نیکوکار و همچنین فقرا و مستضعفین آبرومند از جمله تلاشهای اینجانب می باشد.

شاید بتوان گفت یکی از ویژگیهای منحصر به فرد داوطلبان جمعیت هلال احمر، عضویت  قشرهای مختلف مردم با تخصصها و حرفه های متفاوت در این سازمان است، از کارگر ساده تا پزشک متخصص، از جوان  تا کهنسال.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا