یزدفردا"قائم مقام مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان یزد از پیشرفت مناسب طرح سرشماری در سطح استان خبر داد.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا ذ، محمدحمید فخرالدین با اعلام گذشت حدود 3 هفته از آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در یزد گفت: ماموران آمارگیر به حدود نیمی از خانوارهای هدف مراجعه کرده اند.

وی در این رابطه اضافه کرد که بعلت غایب بودن خانوارها، سرشماری پیشرفت متناسب با زمان اجرا نداشته است.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن، پرهزینه ترین طرح مرکز آمار در سطح کشور است، بیان داشت: بمنظور کاهش هزینه ها در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال آینده، بر ترغیب خانوارها به تکمیل غیرحضوری (اینترنتی) فرم های سرشماری تاکید خواهد شد.

 فخرالدین همچنین گفت که در فرم های سرشماری، هیچگونه سوالی در رابطه با میزان درآمد خانوار وجود ندارد.

 اطلاعاتی که در آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ ارائه می شود، شامل اطلاعات فردی اعضای خانوار از قبیل: نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت، بستگی با سرپرست خانوار، جنس، تاریخ تولد، سن، دین، وضع اقامت، وضع تحصیل و سواد، وضع زناشویی، وضعیت باروری زنان بالای ۱۰ سال و... خواهد بود.

 همچنین به منظور ثبت دقیق اطلاعات هویتی اعضای خانوار و تسریع کار خانوار و مامور سرشماری، لازم است هنگام مراجعه مامور، کد پستی، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملّی و تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن درج شده باشد، در دسترس باشد.

 گفتنی است در سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن که از 4 آبان ماه تا 4 آذرماه سالجاری در منطقه آزادشهر یزد ادامه دارد، ماموران آمارگیر همراه با تب لت نسبت به مراجعه به منازل و تکمیل فرم 1200 خانوار اقدام خواهند کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا