یزدفردا"همایش مسئولین دبیرخانه های استانی سراسر کشور هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی 12 شهریور سال جاری با حضور نمایندگانی از ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور در یزد برگزار شد.

معرفی و اعلام قوانین رشته های برگزاری این مسابقات، تبادل نظر در خصوص اسکان و پذیرایی دانش آموزان و معرفی سایت الکترونیکی ثبت نام عمده اهداف برگزاری این همایش بود.

احمدرضا فقیه خراسانی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد و دبیر مسابقات در این نشست با بیان اینکه پارک یزد مبدع ایجاد مراکز نوآوری در پارکهای کشور است، گفت: مراکز نوآوری با هدف ایجاد فضای مناسب برای آشنایی افراد با فناوری از دوران نوجوانی و جوانی ایجاد شده است

وی هدف از برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری را ایجاد انگیزه و رقابت بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در صورت برگزاری مناسب مسابقات، تعداد شرکت کنندگان در سالهای بعد بیشتر شده و به همین میزان تعداد شرکتهای فناور نیز افزایش می یابد.

فقیه با بیان اینکه تفاهم نامه سه جانبه ای بین پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امضا شده است، گفت: این همکاری به ارتقای سطح فناوری و ثبت شرکتهای دانش بنیان در کشور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

فقیه افزود: برای هفتمین دوره این مسابقات که به صورت ملی برگزار می شود سایتی با عنوان www.siccup.ir طراحی شده که شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات و پیشنهادات خود میتوانند به این سایت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سازمان ملی یونسکو برای حمایت از نفرات برتر این مسابقات لوح تقدیر اهدا کرده ،گفت: طی مذاکرات انجام شده با این سازمان قرار شد این دوره نیز از نفرات برتر تجلیل شود که حمایت آنها معنوی بوده و قطعا کسب این تقدیرنامه ها برای دانش آموزان افتخار بزرگی خواهد بود.

فقیه افزود : طی مذاکره با دانشگاه UPL مالزی مقرر شده در صورت امکان نفرات برتر این دوره از مسابقات، سال آینده در مسابقات این دانشگاه شرکت کنند.

دبیر هفتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، ضمن تشکر از حمایتهای دکتر اولیا رئیس دانشگاه یزد، اظهار داشت: با حمایت ایشان مسابقات در دانشگاه یزد برگزار می شود که این مسئله باعث آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاه و ایجاد انگیزه برای آنها می شود. 

وی در پایان با بیان اینکه کمیته های اطلاع رسانی و روابط عمومی، اجرایی ، پشتیبانی ، حفاظت، علمی، مالی، جذب اسپانسر، هماهنگی در این مسابقات فعالیت دارند تصریح کرد: دبیران این کمیته ها مشخص شده و امیدواریم با کمک همه دوستان این مسابقات به خوبی برگزار شود. 

گفتنی است هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی 28 و 29 آبان ماه در رشته های رباتیک، اپلیکیشن نویسی اندروید، نجوم، زیست شناسی(جراحی)، هوافضا و شیمی در محل دانشگاه یزد برگزار می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا