یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان اینکه آسیب های اجتماعی مختلفی در جامعه وجود دارد گفت: یکی از این آسیب های اجتماعی که خود در جامعه، آسیب زا می باشد سرقت است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سرهنگ "محمدرضا مزیدی" با بیان اینکه یکی از این آسیب های اجتماعی که خود در جامعه، آسیب زا می باشد سرقت است افزود: سرقت نه تنها باعث کاهش احساس امنیت به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه می شود بلکه یکی از عوامل برهم زننده نظم و ثبات جامعه است.

سرهنگ مزیدی تصریح کرد: سرقت، یکی از جرایم مهم و پر تعداد اکثر جوامع است؛ این جرم در گذشته های دور نیز وجود داشته و به شکل های مختلف انجام می شده است.

وی افزود: نتایج تحقیقات نشان می دهد میزان تحصیلات و میزان درآمد سارقان، پایین بوده است. همچنین بیش از 90 درصد سارقان در سنی کمتر از 30 سال برای اولین بار دست به سرقت زده اند.

معاون اجتماعی انتظامی استان یزد با بیان این مطلب که بیشتر سارقان مصرف کننده موادمخدر نیز هستند گفت: یکی از دلایل اصلی سرقت توسط سارقان، تامین هزینه موادمخدر است.

مزیدی ضمن اشاره به اینکه بیشترین آمار سرقت سارقان مربوط به موتورسیکلت و پس از آن سرقت منزل می باشد خاطرنشان کرد: سارقان، بیشتر در مکان های نزدیک به محل سکونت خود مرتکب سرقت می شوند و اجناس سرقتی را به قیمتی پایین تر از ارزش واقعی خود می فروشند.

وی افزود: این جرم که بعد از قتل، با سابقه ترین جرایم محسوب می شود، دستخوش تغییرات و تحولات زیادی بوده است و انجام آن در زمان های متفاوت و در جوامع مختلف، تغییر کرده است.

سرهنگ مزیدی ادامه داد: موضوعی که از بدو پیدایش سرقت تاکنون ثابت بوده، زشتی و مذموم بودن ماهیت آن است که همواره وجود داشته و با مرتکب آن، مقابله و برخورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: سرقت یا دزدی یکی از شایع ترین نابهنجاری ها و جرایم پرتعداد است؛ سارقان با طرح نقشه های قبلی و گاهی با استفاده از اقداماتی همچون بازدید از محل سرقت، کنترل، مراقبت و شناسایی و بررسی موانع احتمالی، دست به سرقت می زنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در خاتمه یادآور شد: شهروندان با جدی گرفتن توصیه های پلیس و آموزش های همگانی که در مکان های مختلف انجام می شود می توانند در کاهش این جرم و ناکام گذاشتن سارقان، پلیس را یاری کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا