یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: معاون سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت و درمان کشور گفت: خشونت در دوران کودکی علاوه بر تنبیه کلامی و بدنی، جنبه ی جنسی را هم دربر می گیرد، که برای این موارد نیز باید بسته های فرزند پروری را برای خانواده ها بوجود بیاوریم.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: میزگرد علمی راهکارهای مقابله با خشونت، با حضور دکتر "علی اسدی" معاون سلامت روان اجتماعی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر "یاسینی" روانپزشک، "دکتر مظلومی" جامعه شناس، دکتر "افشانی" جامعه شناس، سرهنگ "مزیدی" معاون اجتماعی انتظامی استان یزد و سرهنگ "ملک ثابت" رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزد در محل معاونت اجتماعی برگزار شد.

در این نشست، دکتر اسدی ضمن اشاره به نقش رسانه ها و تبلیغات در مقابله با رفتارهای خشونت آمیز گفت: می توان با نصب تابلوها و بنرهای بزرگ در مکان های شلوغ شهر، سطح بالاتر و بهتری از انتقال پیام را داشت.

وی با اشاره به پژوهشی که در این رابطه صورت گرفته است، تأثیرگذاری آموزش هاي تبليغاتي را 3 درصد و نصب بنر و پوسترها را 8 درصد برآورد کرد.

معاون سلامت و بهداشت روان اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه بايد براي اثرگذاري، اقدامات حرفه اي انجام دهيم و اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت را تهيه كنيم اضافه کرد: بند 3 از سياست هاي كلان سلامت که توسط "مقام معظم هبري" ابلاغ شده است بر سلامت رواني و تحكيم بنيان خانواده و سبك زندگي اسلامي تاكيد دارد.

دکتر اسدی در ادامه به بحث در مورد خشونت در دوره های مختلف زندگی پرداخت و گفت: خشونت در دوران کودکی علاوه بر تنبیه کلامی و بدنی، جنبه ی جنسی را هم دربر می گیرد، که برای این موارد نیز باید بسته های فرزند پروری را بوجود بیاوریم.

اسدی افزود: آموزش مهارت هاي فرزند پروري بايد در اولويت باشد "مثلا به مادرها گفته می شود که موقعیت های تنها گذاردن کودکشان با افراد بزرگسال را محدود کنند و ... که این بسته ها باید شامل سه نوع پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه باشند".

دکتر اسدی در پایان گفت: در وزارت بهداشت، 26 دانشگاه بهداشت كشور خشونت خانگي را مورد بررسي قرار می دهند که اساس این کار بر گروهای هدفِ کودکان، زنان و سالمندان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا