یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد در جلسه هدایت سیاسی، بصیرت را از ویژگی های بارز پلیس اسلامی برشمرد.

 به گزارش پایگاه خبری پلیس ،صبح امروز جلسه هدایت سیاسی با موضوع ویژگی های پلیس اسلامی و بصیرت از منظر "مقام معظم رهبری"در نمازخانه ستاد انتظامی استان برگزار شد.

 در این مراسم، سردار "ایرج كاكاوند" ضمن تبریك میلاد با سعادت كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و تبریك  سالروز بازگشت آزداگان به میهن اسلامی به بیان ویژگی های پلیس اسلامی پرداخت و گفت: بصیر ت از ویژگی های بارز پلیس اسلامی است.

 وی افزود: پلیس اسلامی از اوضاع و احوال سیاسی اطراف خود آگاه است، دوست و دشمن خود را می شناسد، در دفاع  از ارزشهای اسلامی حضوری فعال دارد، در خط امام و رهبری حركت می كند و از وابستگی به احزاب و گروه های سیاسی دوری می كند.

 وی، شاخصه دیگر پلیس اسلامی را داشتن بصیرت سیاسی عنوان كرد و گفت: در واقع  روشن بینی در مسائل سیاسی و همچنین بهره مندی از فهم تحلیل سیاسی و قدرت تشخیص حق از باطل از مصادیق بصیرت سیاسی است.

 سردار كاكاوند، آگاهی و بهره مندی صحیح از اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی را از ویژگی های دیگر پلیس اسلامی، نام برد و افزود: پلیس آگاه، پلیسی است كه این شرایط را داشته باشد و از اوضاع و احوال جامعه باخبر باشد.

كاكاوند، فهم عمیق پلیس از رخدادهای جامعه را از دیگر ویژگی ها عنوان كرد و گفت: پلیس فقط موارد ظاهری را نمی بیند و تلاش می كند فهمی عمیق از معارف اسلامی داشته باشد تا از قوه تشخیص و تحلیل و بصیرت سیاسی بهره مند گردد.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین داشتن قدرت مقایسه و قضاوت، هوشمندی و روشن بینی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را نیز از خصوصیات یك پلیس مسلمان برشمرد و افزود: بایستی هدف ها، ابزار، روش ها و در نهایت راه های مبارزه با دشمن را بشناسیم و آنچه مورد تاكید است، موضوع بصیرت و بصیرت افزایی است و كاركنان باید به این مهم توجه داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم  از سه تن از دختران خانواده معظم شهدای نیروی انتظامی استان تجلیل شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا