دیدار سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد

به گزارش روابط عمومی: دکتر جعفری رئیس واحد استانی یزد با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان با مهندس سجادی پور دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار دکتر جعفری ضمن معرفی کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی و اهداف آن گفت:  با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که استان در بخش های مختلف کشاورزی دارد میتوان با همکاری جهاد کشاورزی در زمینه برگزاری دوره های کوتاه مدت برای ارتقاء بخش کشاورزی و افزایش بهره وری با ارائه آموزش های مهارتی به کشاورزان نسل نو؛ توسعه بیش از پیش این بخش را رقم زد که  البته این موضوع قطعاً با مشارکت و هم افزایی بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی امکان‌پذیر است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری استارت‌آپ‌های مختلف مخصوصاً در بخش صنایع کنجدی استان توانسته گام بسیار مهمی را در تبدیل ایده به عمل بردارد.

در ادامه این جلسه مهندس سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در سخنانی ضمن تبریک انتصاب دکتر جعفری گفت: بخش ترویج و آموزش تحقیقات جهاد کشاورزی جای کار بسیار زیادی دارد البته در سال‌های گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی در این حوزه و در بخش‌های مختلف کشاورزی صورت گرفته است.

بخش کشاورزی استان در سال‌های گذشته با توسعه زیادی روبرو بوده است همچنان نیز میتوان با استفاده از ایده و فکر دانشجویان و کسانی که در این زمینه صاحب ایده هستند به این بخش کمک زیادی نمود.

وی درادامه تصریح کرد:  وقتی یک کشاورز محصولی را بعنوان یک محصول جدید کشت می‌کند ولی در چرخه بعدی تولید در صورتی‌که نتواند ایده‌ای برای  تکمیل و ایجاد بازار فروش داشته باشد محصول او بدون مشتری می‌ماند.

 وی خاطر نشان کرد: بعنوان مثال در بحث گیاهان دارویی که جای کار بسیار فراوانی دارد اکثر تولیدکنندگان در چرخه بعد از تولید و فرآوری محصولات گیاهان دارویی با مشکل روبرو هستند و خیلی از آنها فقط به گرفتن اسانس گیاهان دارویی اکتفا می‌کنند این در حالی است که این فقط یکی از چرخه‌های بعد از تولید است  و در این زمینه جای کار بسیار زیادی وجود دارد.

 ما در اینجا آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و استارت‌آپ محصولات کشاورزی خصوصاً گیاهان دارویی با  همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام می‌کنیم و حتی در حوزه تولیدات گلخانه‌ای و طیور نیز می‌توانیم رویدادهایی را برگزار کنیم تا بتوان با حضور صاحبان ایده و تولیدکنندگان  اقدامات بسیار موثری در این زمینه صورت گیرد.

مهندس سجادی پور در پایان گفت: من معتقد هستم توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی با برگزاری رویدادهای استارت‌آپی و حضور ایده‌پردازان می‌تواند توسعه چشم‌گیری داشته باشد و توسعه کشاورزی می‌تواند توسعه اقتصادی رابدنبال داشته باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا