مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه رفتن به سمت درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش مالیات نیست، بلکه به معنی شناسایی اقتصاد زیرزمینی و جلوگیری از فرار مالیاتی است گفت: در سه سال گذشته 400 مودی مالیاتی جدید شناسایی شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " منوچهر اسدی " به مناسبت دهه فجر در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان افزود:  این تعداد، فاقد پرونده مالیاتی بوده اند و مالیات آنها تشخیص داده و حدود 350 میلیارد تومان مالیات آنها مطالبه شده است، بخشی از آن وصول و  فرایند قطعیت بخش دیگر در حال طی شدن است.

وی  با اشاره به محدود شدن درآمدهای نفتی به واسطه تحریم ها و تکیه بر منابع درآمدهای مالیاتی گفت: شرایط کشور و تحریم های ظالمانه،  بخش عمده ای از درآمدهای کشور را کاهش داد و در شرایط فعلی منابع اصلی درآمد دولت، مالیات است.

وی با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای مالیاتی یک فرصت است و نه تهدید، مالیات را سالم ترین درآمد عنوان کرد و از اجرای موفق طرح جامع مالیاتی در استان خبر داد و گفت: یزد اولین استان موفق در این زمینه است.

 وی با بیان اینکه تمامی فرایند ارائه اظهار نامه های مالیاتی الکترونیکی شده است و نیاز به حضور مودی در اداره های مالیاتی نیست اظهار داشت: فرایند ابلاغ مالیاتی نیز تا اوایل سال آینده الکترونیکی خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از برون سپاری فعالیت های مالیاتی وسایل نقلیه در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: فرایند مالیاتی نقل و انتقال املاک نیز به زودی در دفترخانه های اسناد رسمی  انجام می شود.

وی از رشد 300 درصد پرداخت عوارض قانونی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های و دهیاری ها از سال 92 تا کنون خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان و در 10 ماهه ابتدایی امسال 313 میلیارد تومان اعتبار در این بخش به شهرداری ها و دهیاوری ها پرداخت شده است تا صرف امور عمرانی و خدمات رسانی به مردم شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا