استاندار یزد با بیان اینکه شهرداری ها مسئولیت جبران کم کاری های دیگر نهادها و دستگاه ها در زمینه حفظ و ارتقای جایگاه هویتی شهر را بر عهده دارند افزود: اصلی ترین دستگاهی که باید از هویت جامعه صیانت کند، شهرداری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در مراسم آغاز عملیات بازسازی و بازآفرینی مجموعه فرهنگی و گردشگری بام میبد که در شورای شهر میبد و با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری فاطمیه و همچنین  شهادت سپهبد سلیمانی و فوت هموطنان در حوادث کرمان، سقوط هواپیما و سقوط اتوبوس مسافربری در محور سوادکوه، ابراز امیدواری کرد که شاهد پایان حوادث تلخ اینچنینی در کشور باشیم.
استاندار با اشاره به لزوم انسجام دستگاه ها و نهادها در شهرستان های استان عنوان کرد: انسجام و تعامل خوب نهادها و دستگاه های شهرستان میبد، چشم انداز روشنی برای توسعه آن ایجاد کرده و می تواند موجب ارتقا جایگاه شهر و شهرداری میبد شود.
وی با اشاره به سخنان و برنامه مسئولان میبد که در ابتدای این مراسم ارائه شد، گفت: این سخنان و برنامه ها حاکی از وجود نگاه همه جانبه به مسائل شهری میبد داشت.
طالبی با بیان اینکه شهرداری ها مسئولیت جبران کم کاری های دیگر نهادها و دستگاه ها در زمینه حفظ و ارتقای جایگاه هویتی شهر را بر عهده دارند افزود: اصلی ترین دستگاهی که باید از هویت جامعه صیانت کند، شهرداری است.
استاندار با استقبال از طرح شهرداری برای معرفی نگاره های میبد گفت: طرح های اینچنینی می تواند الگویی برای دیگر شهرداری های کشور برای معرفی وجوه هویتی خود باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم فراهم ساختن اسباب نشاط اجتماعی شهروندان میبدی توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد و افزود: اجرای پروژه هایی همچون بام میبد می تواند موجب ارتقای نشاط اجتماعی در این شهرستان شود.
استاندار با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در میبد اظهار کرد: باید تمامی زمینه ها برای جلب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری فراهم شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا