استاندار یزد با اشاره به عدم تاثیرگذاری دانشگاه ها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاستی و اقتصادی، عنوان کرد: دانشگاه برای راهبری و پیوند با جامعه، باید تبلور هویت جامعه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در اختتامیه دومین همایش ملی معماری فضاهای دانشگاهی که در دانشگاه یزد برگزار شد، معماری را روحی زنده در کالبد ساختمان ها دانست و افزود: امروز شاهد تاثیر معماری بر روح و روان جامعه و آداب و سنت های آن هستیم.
وی با مقایسه معماری دانشگاه های ایران نسبت به دانشگاه های جهان عنوان کرد: در حال حاضر فاصله زیادی با معماری استاندارد دانشگاه های دنیا داریم و لازم است همانگونه که به افزایش کمی دانشجو در دانشگاه ها توجه شده است بر روی ارتقاء کیفی دانشگاه ها و ایجاد فضای مناسب برای تحصیل دانشجویان نیز متمرکز شویم.
وی با ابراز خشنودی نسبت ورود به نسل چهارم دانشگاه ها یعنی دانشگاه های جامعه محور تصریح کرد: باید تلاش شود تا جایگاه و تاثیرگذاری دانشگاه ها در جامعه را ببینیم.
وی  با اشاره به عدم تاثیر گذاری دانشگاه ها در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عنوان کرد  : دانشگاه برای راهبری و پیوند با جامعه، باید تبلور هویت جامعه باشد.
استاندار با بیان اینکه برگزاری همایش های اینچنینی و توجه به معماری دانشگاه راهی برای تثبیت شأن و جایگاه دانشگاه در جامعه است افزود: امروز استان یزد با توجه به دیرینگی هنر معماری آن و احترامی که دنیا به واسطه ثبت جهانی برای آن قائل است، بهترین ظرفیت را در کشور برای توجه به حوزه معماری دارد.
وی ادامه داد: به همین سبب خواستار آن هستیم که با همکاری وزارت علوم استان یزد به عنوان دبیرخانه دائمی این همایش ها برگزیده شود و امیدواریم بتوانیم برنامه های متنوع استان در حوزه هنر و معماری را به خوبی اجرا کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا