استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های مناسب برای ایجاد اشتغال، از طرح ها و برنامه های مختلف برای رونق بخشی به اشتغال استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در کارگروه اشتغال استان یزد که با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور و جمعی از مسئولان استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در آمارهای منتشر شده در حوزه اشتغال استان تردیدهایی وجود دارد، افزود: در هر صورت با توجه به ظرفیت های استان، آمار بالای بیکاری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و در همین راستا مجموعه سیاست‌هایی در حال تدوین است که پس از بررسی به کمیته اشتغال و شورای برنامه ریزی آورده و پس از تصویب، کلیه دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن می شوند.
 استاندار با بیان اینکه عمده آمار بیکاری استان به افراد تحصیلکرده و بانوان برمی گردد افزود: برای بانوان آموزش هایی در حوزه اشتغال در نظر گرفته می شود.
 وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی استان در حوزه اشتغال حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان و صنعت گردشگری است افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه ها وجود دارد که باید نهایت استفاده از آنها انجام شود و در همین راستا طرح جامع پارک علم و فناوری را در دستور کار خود قرار داده ایم.
استاندار با بیان اینکه در حال ایجاد زمینه های تسهیل سرمایه‌گذاری در استان هستیم افزود: به دنبال این هستیم با تدوین برنامه ها و همچنین استفاده از ظرفیت های ملی، موانع سرمایه گذاری در استان را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اجرای کند برخی از پروژه های عمرانی گفت: در همین راستا پروژه‌های مختلف عمرانی که پیشرفت کندی داشتند را احصا کردیم و با تحرک بخشی به این پروژه ها به دنبال ایجاد موقعیت های شغلی جدید هستیم.
 استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود امکانات فیزیکی و سخت افزاری مناسب در دانشگاه های استان افزود: دانشگاه یزد را مامور کرده ایم تا برای استفاده از این امکانات هم افزایی لازم را انجام دهد.
طالبی در انتها با توجه به آمار بالای مهاجرین استان گفت: یزد بخشی از بار اشتغال ملی را به دوش می کشد و به همین منظور نیاز به حمایت در سطوح ملی هستیم.
گفتنی است در این جلسه شورای مهارت استان، با هدف ارتقاء مهارت ها در حوزه های مختلف آغاز به کار کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا