مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌ میراث فرهنگی استان یزد شاهد بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی بلااستفاده دیگر این استان باشیم.

یزدفردا:مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌ میراث فرهنگی استان یزد شاهد بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی بلااستفاده دیگر این استان باشیم.

«هادی میرزائی» در مراسم افتتاحیه جشنواره انار تفت هدف از تشکیل این صندوق را نگهداری و حفظ بناهای تاریخی برای نسل آینده کشور خواند و اظهار کرد: باغ صدری تفت که سال‌ها به عنوان یک بنای آسیب دیده از ماهیت خود فاصله گرفته بود، امروز میزبان مردم یزد و کشور است.

وی با اشاره به این که برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری در اماکن تاریخی اهمیت این انبیه تاریخی را دو چندان می‌کند، گفت: امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی استان یزد شاهد بهره‌برداری از خانه‌های تاریخی بلااستفاده دیگری مانند باغ صدری باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در استان یزد جایگاه بسیار خوبی دارد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم شاهد رونق بیشتری در این صنعت باشیم.

تلاش برای ثبت برند جشنواره انار با نام یزد

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری این جشنواره در هفت نقطه از استان یزد، اظهار کرد: همانطور که جشنواره گلاب‌گیری با نام شهر کاشان گره خورده است، جشنواره انار نیز با نام یزد شهره خواهد شد.

وی در رابطه با جشنواره انار نیز تصریح کرد: این جشنواره در دو سال گذشته با شکوه خاصی در شهر تفت برگزار شد و امسال نیز علاوه بر سه نقطه از شهرستان تفت در شهرهای میبد، عقدا، مهریز و شاهدیه نیز برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اختصاص بیشترین وسعت باغات یزد به باغ‌های انار، گفت: برگزاری جشنواره‌های انار آغازگر حفظ اصالت و معرفی محصولی است که سال‌ها پدران ما برای به ثمر نشستن آن تلاش کردند.

به گفته وی، انار در فرهنگ ایرانیان جایگاه بسیار مهمی دارد به طوری که «مصطفی رحمان دوست» شاعر شهره کشورمان شعر «صد دانه یاقوت» خود را از انارهای یزد الهام گرفته است.

فاطمی در پایان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد نیز خاطرنشان کرد: استان یزد پتانسیل‌های گردشگری زیادی دارد که امیدوار هستیم این سفر تحول جدیدی را برای صنعت گردشکری یزد رقم بزند و بتواند یزد را در کنار مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر جهان قرار دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا