استاندار یزد گفت: باید به پشتوانه شخصیت ممتاز و ظرفیت آثار ماندگار مرحوم آذر یزدی، حرکت‌های خوب و جدیدی برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و ادبی در استان به‌ویژه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان آغاز شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از  روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد پنج شنبه شب ۲۰ تیر ماه ۹۸، در مراسم "رویداد فرهنگی ادبی مهدی آذر یزدی"، گفت: امروز باید احساس کنیم که آذر یزدی زنده و در کنار ماست‌ و شخصیتی است که می‌توانیم بسیار به او افتخار کنیم.
"طالبی" ادامه داد: لازم است ‌به پشتوانه شخصیت بزرگ و ظرفیت آثار ماندگار مرحوم آذر یزدی حرکت های خوب و جدی برای ایجاد پایگاه‌های فرهنگی و ادبی در استان به‌ویژه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان آغاز شود و نشان دهیم استان یزد جایگاه و پایگاه واقعی آذر یزدی است.
استاندار یزد به مراسم دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان یزد در سال ۱۳۸۶ اشاره کرد و افزود: بسیار علاقه مند بودیم که استاد آذر یزدی با وجود همه کسالتی که دارند در این جلسه حضور داشته باشند که خوشبختانه این امر محقق شد و شیرین ترین مقطع سخنرانی مقام معظم رهبری آنجا بود که ایشان به شخصیت و آثار آقای آذر یزدی اشاره و دینشان را به مرحوم آذر یزدی ادا کردند و آن زمان مقطعی بود که آذر یزدی آنچنان که باید شناخته نشده بود و در جامعه تکریم نمی شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان خاطرنشان کرد: آن شب احساس کردم آذر یزدی یک بار دیگر زنده شد و همه توجه‌ها نسبت به ایشان در استان و کشور جلب گردید و اگرچه بعد از آن دیدار، مدت کوتاهی بیشتر در میان ما نبود اما آن جلسه و دیدار با رهبر معظم انقلاب یکی از بهترین خاطرات هم برای ایشان و هم برای مسئولان استان رقم خورد.
گفتنی است اجرای تئاتر رادیویی و دکلمه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین در حاشیه این مراسم و در حسینیه خرمشاه یزد نمایشگاه کتاب کودک برپا و کتاب‌های مرتبط با حوزه ادبیات کودک و نوجوان با تخفیف به علاقه مندان ارائه شد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا