شهردار یزد با اشاره به اضافه شدن چندین دستگاه اتوبوس و مینی شهری گفت: دنبال راه اندازی خطوط BRT  هستیم که در فاز نخست آن مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی با اشاره به افزایش سه تا چهار برابری قیمت اتوبوس‌های خط واحد، اظهار داشت: در عین حال این که قیمت این اتوبوس‌ها افزایش داشت، شاهد افزایش قیمت لوازم یدکی این اتوبوس‌های نیز بودیم که در برخی از لوازم با کمبود هم مواجه شدیم.

شهردار یزد با بیان این که تسهیلاتی برای مرمت ناوگان حمل و نقل عمومی استان یزد در نظر گرفته شده است، افزود: در انتظار دریافت این تسهیلات هستیم که بتوانیم تعدادی مینی بوس و اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شود و امیدوارم پس از نهایی شدن این تسهیلات شاهد اضافه شدن این اتوبوس‌ها در استان خواهیم بود.

عزیزی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی خطوط BRTدر دستور کار شهرداری یزد قرار دارد و تسهیلاتی را دولت برای آن در نظر گرفته که ما در استان متقاضی استفاده از این تسهیلات بودیم و منتظریم که وزارت کشور مجوز را به بانک مرکزی بدهد تا بتوانیم از تسهیلات مورد نظر برای راه اندازی خطوط BRT در یزد استفاده کنیم.

وی با بیان این که برای راه اندازی BRT در یزد در فاز اول ۱۰۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد این مبلغ را دولت و ۵۰ درصد مابقی را ما متعهد به پرداخت هستیم که اگر نهایی شود، در شهر یزد یک یا دو خط BRT راه اندازی خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا