دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حفاظت از سرمایه های دامی کشور نقش خطیری را در رونق اقتصاد جامعه بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: علی اکبر حدادزاده تصریح کرد: دامپزشکی با نظارت بر مراکز پرورش و تولید دام و طیور و حفاظت از سرمایه های دامی، نقشی خطیر در رونق تولید و حفظ اقتصاد جامعه بر عهده دارد.

حدادزاده با بیان آنکه سرمایه های دامی بعد از نفت بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است؛ مبارزه با بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام را از مهمترین وظایف دامپزشکی بر شمرد و افزود: کنترل و پیشگیری از شیوع انواع بیماری های مهلک مشترک و دامی از طریق نظارت مستمر بر واحدهای پرورش، کشتار، فراوری، حمل و توزیع انواع فراورده های خام دامی و حصول اطمینان از رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در این واحدها از دیگر حوزه های خدمت رسانی این ارگان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت و حلیت مواد غذایی در سلامت جسم و روان افراد جامعه و در نتیجه رسیدن به جامعه ای با اقتصاد پویا اظهار داشت: دامپزشکی در حوزه نظارت بر فراورده های خام دامی نیز  با جدیت تمام و از طریق بازرسی کارشناسان دامپزشکی در مراکز بسته بندی و عرضه این محصولات مشغول خدمت رسانی به آحاد جامعه می باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم با تلاش بیشتر در سال جاری، نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید جامه عمل بپوشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا