استاندار یزد با تاكيد بر لزوم تقويت مسئوليت پذیری اجتماعي بانکها،توجه به راهبردها و اولويت اقتصادي استان را از سوي این نهاد خواستار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،صبح چهارشنبه 28 فروردين ماه ۹۸ ،اولین جلسه شوراي هماهنگي بانك هاي استان در سال جدید  به رياست «محمدعلي طالبي» و با حضور «سيد مسعود عظيمي» سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  و  مديران شبكه بانكي استان در سالن زنده ياد حميديا تشكيل شد.
استاندار يزد در اين نشست پس از استماع گزارش رییس شورای هماهنگی بانکهای استان و استماع نقطه نظرات مدیران شعب گفت:لازم است همه ما درك مشتركي از شرايط امروز كشور و استان داشته باشيم و دقيقا بدانيم نيازها، الزامات و ضرورت هاي ما براي سال جديد چيست تابتوانيم مديريت موثري را بر مناسبات اقتصادي استان حاكم كنيم.
«محمدعلي طالبي» افزود:نام گذاري سال جدید به عنوان سال رونق توليد يعني رسالت همه ما در راهی که بتوانیم در آن با تلاش و كوشش مضاعف بر مشكلات پيش رو غلبه كرده و در مسیر رونق توليد و اشتغال قدم برداريم.
"طالبي" يادآور شد: در سال جدید مشكلاتي در حوزه اقتصادی برای استان و كشور وجود دارد كه ضروريست دست در دست هم داده و بتوانيم حمايت اثرگذاري را از واحدهاي صنعتي و توليدي براي پايداري فعاليت ها و حل دغدغه هاي اساسيشان امكان پذير سازيم.
وي بيان كرد: بانکها باید در كنار مسئوليت پذیری كاري، مسئوليت پذیری اجتماعي نیز داشته باشند و با درك درست و دقيق  مشكلات مردم و تمركز بر موضوعاتي كه گره گشايي و رفع كاستي ها را به همراه دارد در مسیر توسعه استان گام بردارند.
"طالبی" افزود: مديران بانک ها نیز با جدیت تلاش کنند تا فرایند مسوولیت پذیری اجتماعی را به بدنه كارمندي و صف اول ارتباط بانکها با مردم منتقل كنند.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد:امروز در استان به شبكه بانكي نيازمنديم كه برنامه محور،صاحب ايده و زمينه ساز براي جذب سرمايه باشد و نسبت به بحث توسعه استان احساس مسئوليت نماید تا با راهبردهاي موثر بتواند نقش موثری در پیشبرد و توسعه اقتصادي استان عهده دار شود.
"طالبي" افزود:لازم است تا در اين مسير از سوی بانکها،سياست هاي اصلي استان به ويژه در زمينه اشتغال،سرمايه گذاري و حمايت از واحدهاي توليدي مورد توجه قرار گیرد و اولويت هايي از جمله حمایت از اقتصاد دانش بنيان،فناوري هاي نو ، اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بومي و كسب و كارهاي نوپا و اينترنتي پشتیبانی شود.
استاندار یزد تاکید کرد: بانکها باید از نگاه سنتی به فعالیتهای اقتصادی فاصله بگیرند و با ریسک پذیری، زمینه همکاریهای نوین در عرصه تولید و اقتصاد استان را فراهم آورند چرا که شرایط استان به گونه ایست که این امر باید به عنوان یک رویکرد جدی از سوی بانکها مورد توجه قرار گیرد.


*منابع بانکی استان باید صرف ایجاد اشتعال برای جوانان بومی استان شود


طالبی آنگاه با اشاره به لزوم اهتمام همه بخشها جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بومی خاطر نشان نمود: لازم است تا یکی از اصلی ترین ملاکها جهت پذیرش طرح های توجیهی متقاضیان اخذ تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی از سوی بانکها، وجود نیروی کار مورد نیاز آن واحدها در استان باشد و در این راستا بانکهای استان باید از ایجاد کسب و کارها و مراکز اقتصادی و تولیدی حمایت کنند که اولویت آنها ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ اتحصیل بومی استان است و شایسته است در این خصوص اهتمام لازم صورت گیرد تا منابع استان در مسیر ایجاد شغل برای اتباع و مهاجرین غیربومی هزینه نشود.
وي با اشاره به لزوم بهره مندی از  نظام ارزیابی فعالیت بانکهای استان گفت:ضروريست فعاليت بانك ها در استان در طول سال، ارزيابي،كارشناسي و تحليل شود  تا به مرور علاوه بر تقويت فعاليت بانك ها،اولويت بندي موضوعات مهم استان نيز امكان پذير شود.
استاندار يزد خاطرنشان كرد:بناي ما كمترين دخالت در فعاليت بانك هاست و اگر جايي ورود پيدا مي كنيم بر اساس ضرورت و الزامات موجود است  و تلاش مي شود با تقويت تعاملات و برگزاري نشست هاي هدفمند و در مسیر فرایندگفت و گويي چندجانبه نسبت به  مسائل نظارتي و مطالبات بانك ها نيز تصميم گيري شود.
"طالبی" در پايان از برنامه ريزي براي سفر وزير اقتصاد در آينده نزديك به استان خبر داد و خواستار ارائه مسائل و ضرورت هاي سيستم بانكي و اقتصادي استان به ويژه در حوزه تفويض اختيار و اختصاص منابع، جهت ارائه در برنامه هاي اين سفر شد.


*تقويت نگاه كارشناسي و تحليلي در سيستم بانكي استان يزد با رويكرد بهبود اقتصادي


سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد نيز در اين جلسه بيان كرد: اگر در سيستم  بانكي به صورت محافظه كارانه عمل كنيم نمي توان در شاخص هاي اقتصادي انتظار پيشرفت داشت و بايد بانك هاي تخصصي با شجاعت بيشتري در حوزه هاي مختلف قدم بردارند.
«سيدمسعود عظيمي» افزود: برگزاري جلسات كارشناسي و تحليلي با محوريت بانك ها،بنيه و اثرگذاري سيستم بانكي استان را تقويت مي كند و اين موضوع با رويكرد حل مسئله،بهبود فضاي كسب و كار و شفاف سازي فعاليت ها در دستور كار قرار مي گيرد.
عظيمي گفت:تلاش ما بر اين است كه به سمت و سويي حركت كنيم تا با وجود همه مشكلات بتوانيم در فضاي صميمي و با جديت جريان توليد استان را مورد حمايت قرار داده و نسبت به جذب منابع و سرمايه گذاری ها اقدام كنيم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا