استاندار یزد به توان این استان براي تبديل شدن به الگویی جهت پرورش معلمان در سراسر كشور اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفيت علمي و آموزشي استان در سطح ملي مورد توجه و حمايت ويژه قرار گيرد تا بتوانيم با رفع كمبودها، در جهت توسعه كمي و كيفي دانشگاه فرهنگيان قدم برداريم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،صبح سه شنبه 27 فروردين ماه ۹۸،  هيئت امناي دانشگاه فرهنگيان  به ریاست«محمدعلي طالبي» استاندار یزد و با حضور«علي خاكي» معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان كشور، «احمد ترحمي» معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار و دیگر اعضاء، در سالن زنده ياد حميديا تشكيل جلسه داد.
استاندار يزد در اين جلسه بيان كرد: معتقدم دانشگاه فرهنگيان استان هم به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و هم از منظر برخورداری از جايگاه علمی ارزشمند،  در استانی  بهره مند از نيروي انساني توانمند، با سابقه درخشان در حوزه آموزش و پرورش، بهره مند از الگوی صدر نشيني بيست و چند ساله در كنكور سراسري و توان علمي و دانشجو پذيري، مي تواند به  مركزي براي پرورش معلمانی توانمند و نواندیش در سطح كشور بدل شود.
«محمدعلي طالبي» افزود: با توجه به اين ظرفيت ها و سوابق، شایسته است تا دانشگاه فرهنگيان كشور توجه ویژه ای به مرکز یزد داشته باشد تا  بتوانيم مطابق ظرفيت هاي فعلي، معلمان توانمند و آگاهی را در خدمت استان و كشور تربيت كنيم.
"طالبي" خاطرنشان كرد: از سوي ديگر به لحاظ جايگاه و موقعيت جغرافيايي، استان يزد مي تواند نقش ويژه اي در تربيت معلمان ايفا كند و در این راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگيان در سطح ملي  مي تواند مسئولان استاني را نيز براي حمايت از اين دانشگاه،رفع كمبودها و قدم گذاشتن در مسير توسعه آن ترغيب نماید.
وي گفت: بهبود شرايط و موقعيت پرديس فاطمه الزهرا(س) ، نيازمند توجه بيشتر است كه مجموعه هاي موثر در اين زمينه بايد با تصميم گيري مناسب و جديت نسبت به حل آن اقدام نمايند و از سوی دیگر بهره گیری از زیرساخت های آموزشی موجود در استان برای حل این دغدغه ها باید در اولویت قرار گیرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پایان با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه امروز و رفع مشکلات پردیس خواهران حداکثر تا مهرماه آینده يادآور شد: در سال تحصيلي پيش رو نيز باید حداكثر ظرفيت دانشجو براي استان  در نظر گرفته شود و اميد است با همت بخش هاي مختلف، مشکلات اين مجموعه دانشگاهي حل و فصل شده تا شاهد حضور دانشجوياني از سراسر كشور در استان باشیم.


*توسعه کشور نیازمند معلمان خوب است


معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه فرهنگيان كشور نيز در اين نشست بيان كرد:دانشگاه فرهنگيان،دانشگاهي استراتژيك براي كشور و مورد توجه ويژه نظام اسلامي است كه در راس هيئت امنا آن رئيس دولت قرار دارد.
«علي خاكي» افزود:پیشرفت ملی نيازمند معلمان خوب و سيستم آموزشي كارآمد است كه اين وظيفه در كنار تربيت مديران آموزش و پرورش و توانمندسازي معلمان به عهده دانشگاه فرهنگيان است و يزد به عنوان قطب فرهنگي و مثال زدني در بخش هاي مختلف مي تواند به عنوان پايلوت در اين زمينه عمل كند.
وي در پايان به اهميت نوسازي و ضرورت تقويت زيرساخت هاي آموزشي دانشگاه فرهنگيان اشاره كرد و اظهار داشت:براي رفع نيازها در دو سطح اورژانسي و بلندمدت برنامه ريزي هايي از جمله طرح «صد سي» در نظر گرفته شده است كه مي توان با حمايت مراكز استان ها و خيرين آن را اجرايي كرد.
شايان ذكر است " تصویب آيين نامه داخلي كميته استاني هيات امنا دانشگاه فرهنگيان"،  "پيگيري جهت شناسايي مكان مناسب و انتقال پرديس فاطمه الزهرا (س) "و "اختصاص زمين مناسب در راستاي اجرايي شدن طرح جامع معماري دانشگاه"، مصوبات این جلسه بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا