به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تأمین سلامت عمومی جامعه سالانه بالغ بر 25 هزار مورد آزمایش مختلف تشخیصی توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: مسئول آزمایشگاه این اداره کل، فعالیتهای آزمایشگاه را شامل: آزمایشات سرمی دام و طیور، ، آزمایشات میکروبی و شیمیایی فرآورده های خام دامی در راستای کنترل کیفی مواد غذایی، تشخیص های میکروبی مرضی و باقیمانده دارویی درگوشت و شیر خواند.

بتول ثوابی هدف از انجام آزمایش ها را، حفظ سرمایه‌های دامی و همچنین تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه خواند و افزود: سالانه بالغ بر 25 هزار مورد آزمایش مختلف جهت تشخیص عوامل بیماریزا، توسط کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد انجام می شود.

وی با اشاره به تشخیص قطعی انواع بیماری‌های دامی و مشترک و همچنین بررسی کیفیت فرآورده‌های خام دامی به تشریح بیشتر عملکرد آزمایشگاه دامپزشکی استان پرداخت و گفت: آزمایشات بر روی انواع نمونه های مرضی درجهت تشخیص بیماری و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی اعم از انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ ،انواع آلایش های خوراکی دام و طیور و شیر برای مصارف داخلی و همچنین محموله های صادراتی انجام می پذیرد.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت حفظ سرمایه های دامی استان در راستای حفظ حوزه اقتصاد و همچنین حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه در راستای جامعه ای پویا، نقش دامپزشکی را در جامه عمل پوشاندن به این هدف مهم خواند و افزود: حفظ سلامت و اقتصاد جامعه مهمترین انگیزه ما در انجام این وظیفه خطیر می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا