دبیرستان پسرانه دکتر«محمدرضا عارف» با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، رئیس دانشگاه صنعتی شریف ،خیر نیک اندیش دکتر مصلی نژاد ،استاندار یزد ، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان یزد و جمعی از فرهنگیان در یزد افتتاح شد

یزدفردا "  دکتر محمدرضا عارف"  در آیین افتتاح دبیرستان خیری «محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخته شده، با بیان این که من به یزدی بودن خود افتخار می‌کنم و اگر سرمایه‌ای دارم به یزدی‌ها تعلق دارد، اظهار کرد: شاخص‌های کیفی در بخش آموزش و پرورش یزد نمونه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل  نوسازی مدارس استان یزد، وی با بیان این که وضعیت استان یزد در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش نامناسب است، افزود: علی‌رغم تلاش‌های متعددی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده، هنوز در بحث ساماندهی مدارس مشکلاتی وجود دارد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بیش از 50 درصدی باسوادی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توسعه آموزشی و فرهنگی کشور به مشارکت تمام مردم نیاز دارد.
عارف وضعیت مطلوب توسعه علم و فناوری و آموزش و پرورش کشور را نتیجه احساس مسئولیت و مشارکت مستمر خیرین مدرسه ساز در تمام استان‌های کشور دانست و بیان کرد: دستاوردهای امروز مدیون معلمان و نخبگان فرهنگی است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یزد از جمله استان‌های با پتانسیلی کشور است، گفت: سرمایه گذاری روی جوانان کویری بازدهی خوب و پرسودی دارد.
وی جایگاه امروز آموزش و پرورش یزد را ناشی از  جذب بالای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: عموما سهم استان یزد به دلیل خودیاری ها و مشارکت مردم از سوی دولت کمتر پرداخت می‌شود.
عارف با اشاره به صدر نشینی دانش آموزان یزدی به مدت 25 سل در کنکور سراسری و موفقیت های علمی : درخشش امروز آموزش و پرورش استان یزد مرهون تلاشها و دلسوزی معلمان یزدی است .
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علم و فتاوری استان یزد، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی یزد باید مسیر توسعه آموزشی استان را با دیگر استان‌های کشور به اشتراک بگذارند.
عارف توسعه همه جانبه کشور را مستلزم توسعه بیش از پیش علم و فناوری دانست و بیان کرد: فرهنگیان استان یزد باید در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش پیشرو باشد.
وی بازنگری در محتوای درست را نیاز جدی آموزش پرورش کشور عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.
این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این که فعالین حوزه تعلیم و تربیت مسئولیت جدی در قبال توسعه کشور دارند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور به برنامه اجرایی و دقیق نیاز دارد.
وی تلاش برای پاسخ به مطالبات به حق اقشار مختلف جامعه در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: دست‌اندرکاران فرهنگی و آموزشی کشور می‌توانند با دقت بیش از پیش مسیر توسعه و رفع نیاز های امروز کشور را هموار کنند.
استاندار یزد : جذب 350 میلیارد ریال اعتبار خیری از ابتدای امسال تاکنون در یزد
استاندار یزد نیز در ادامه با اشاره به مشارکت مطلوب خیرین مدرسه ساز، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 35 میلیارد تومان جذب خیری در حوزه‌های مختلف استان انجام شده است.
" محمدعلی طالبی" در آیین افتتاح دبیرستان خیری محمدرضا عارف که به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ساخته شده است، عارف را شخصیتی قابل احترام برای استان و کشور دانست و اظهار کرد: نام دکتر عارف به آموزش و پرورش و مدارس استان یزد اعتبار می دهد.
وی با اشاره به مشارکت پرشور و گسترده خیرین در یزد، افزود: خیرین مدرسه ساز مهمترین سرمایه اجتماعی استان یزد و کشور است.
استاندار یزد در ادامه با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 35 میلیارد تومان جذب خیری در حوزه‌های مختلف استان انجام شده است، گفت: علی رغم مشارکت مطلوب خیرین یزدی، 30 درصد مدارس استان یزد فرسوده هستند.
طالبی جذب بیش از پیش خیرین را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای ساماندهی و بهسازی مدارس فرسوده استان دانست و بیان کرد: خیرین و مسئولان باید با بیشتر کردن دایره دید خود نیاز مدارس استان را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
این مسئول با بیان این که استان یزد در ردیف اعتباری کشور جزو دهک آخر است، خاطرنشان کرد: ساماندهی مدارس استان یزد به مشارکت اقشار مختلف نیاز دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد : نامگذاری مدارس به نام اشخاص برجسته علم و فرهنگ باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
" عباسعلی دانافر" نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت : افتتاح این بنای ماندگار در شهر یزد و با نام اصحاب علم و فرهنگ همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک میگیرم .
وی افزود : جامعه فرهنگی استان از بنیاد فرهنگی مصلی نژاد جهت احداث این مدرسه خیر ساز نهایت تشکر و قدردانی را دارد و این حرکت پایه گذار فرهنگ جدیدی خواهد بود که به نام اشخاص برجسته علم و فرهنگ به ثبت خواهد رسید.
همچنین در ادامه مدیرکل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد افزود : با توجه به اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته به استان یزد در سال 94 مبلغ 280 میلیارد ریال بود در سال 95 با پیگیری های صورت گرفته به 540 میلیارد ریال و در سال 96 به 760 میلیاد ریال افزایش یافت که رشدی معادل 6/2 برابر اعتبارات در سال 96 نسبت به سال هاس گذشته را شاهد هستیم .
" محمد رضا عارفی " افزود : در حال حاضر 146 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با پیگیریهای صورت گرفته تعداد 55 پروژه نیمه تمام در استان از محل اعتبارات ملی سال 97 تامین اعتبار شد و حدود 500 میلیارد ریال تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است که از این تعداد 76 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد می باشد .
وی گفت : برای نخستین بار در استان یزد جهت  بهسازی مدارس فرسوده حدود 120 هزار متر مربع قیر رایگان و 110 هزار متر مربع ایزوگام و 15 هزار مترمربع زیر سازی محوطه مدارس انجام شده است .
گفتنی است دبیرستان دوره اول متوسطه پسرانه دکتر«محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ساخته شده است، با حضور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان در یزد افتتاح شد.
این دبیرستان در مساحت چهار مترمربع با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در شش ماه ساخته شده است.
دبیرستان خیری دکتر محمدرضا عارف که توسط دکتر «مصلی نژاد» خیر مدرسه ساز ساخته شده، مجهز به 10 کلاس درس 30 نفره، کتابخانه ، نمازخانه ، سالن ورزشی و سالن آمفی تئاتر است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا