استاندار یزد:طرح شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تامین اعتبار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد،" محمدعلی طالبی " در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد ضمن قدردانی از اعضای شورای آموزش و پرورش برای تلاش‌های یک سال گذشته اظهار داشت: تلاش همه مدیران، معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به ویژه افراد اثرگذار در زمینه تداوم صدرنشینی یزد در کنکور سراسری، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در مورد برنامه تجلیل از معلمان برتر در اردیبهشت‌ماه ۹۸ عنوان کرد: باید فضایی فراهم شود که از دانش‌آموزان نیز برای انتخاب معلم خوب، نظرخواهی شود.

طالبی همچنین بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم با توجه به سابقه یزد و شخصیت‌های اثرگذار و معلمان ماندگار و جایگاه استان در بحث کنکور سراسری، به عنوان یک کار ویژه کشوری یک جایزه ویژه با یک ساز و کار مشخص برای انتخاب معلمان نمونه توسط تمام دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

استاندار یزد تصریح کرد: البته تعریف من از معلم نمونه فراتر از مسائل درسی است و مسائل اجتماعی را نیز شامل می‌شود مانند انگیزه‌هایی که در برخی معلمان وجود دارد یا کارهای اثرگذار و زیبایی که از آنها مشاهده می‌کنیم یا در مواردی که معلمان با احساس مسئولیت بالا و بدون چشمداشت کارهای ویژه برای دانش آموزان خود انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: باید به سمت معرفی چنین معلمانی و الگوسازی از آنها برویم و معلمانی را به عنوان شاخص معرفی کنیم که به واقع روی شخصیت و آینده دانش آموزان اثرگذار بوده اند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: طرح شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اتفاق بسیار خوبی است که اگر در قالب طرح پژوهشی تدوین شود، امکان تأمین اعتبار آن نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان اتباع خارجی، بخش زیادی از این آمار را تشکیل می‌دهند و اگر این افراد از آمار یزد حذف شوند، رتبه استان از جایگاه ۳۰ ارتقا خواهد یافت.

طالبی یادآور شد: تصور من این است که حوزه اتباع را به راحتی می‌توانیم مدیریت کنیم اما نیاز به پیگیری مکانیزم شناسایی آنها توسط اداره آمار، آموزش و پرورش و اداره مهاجرین و اتباع خارجی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد : همایش افتخار بیست‌وپنجم در یزد برگزار می‌شود

" عباسعلی دانافر" در این نشست اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۷ اسفندماه، همایش افتخار بیست‌وپنجم، ویژه گرامیداشت ۲۵ سال صدرنشینی دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش صبح روز دوشنبه در سالن شهید پاکنژاد یزد برگزار می‌شود، افزود: استان یزد در زمینه مشارکت خیران در احداث فضاهای آموزشی از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار است.

دانافر با اشاره به اینکه عوامل گوناگونی در رقم خوردن این اتفاق و بیست‌و پنج سال صدرنشینی دانش آموزان استان یزد در کنکور سراسری نقش دارد، افزود: به طور قطع یکی از این عوامل، خیران مدرسه ساز استان هستند که با احداث فضاهای آموزشی، فرصت تحصیل را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان جذب خیری در استان یزد انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۳۰ پروژه در استان با مشارکت خیران در حال احداث است.

وی گفت: خیران مدرسه ساز استان یزد سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان برای احداث فضاهای آموزشی کمک می کنند.

دانافر اظهارداشت: این همایش از سال ۷۷ هر سال با همکاری سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش برگزار شده و در سال ۹۸ نیز بیست‌ و یکمین همایش برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: رویکرد جشنواره بیست‌ و یکم، مدرسه محور است و تمام خیران مدرسه ساز استان یزد در مدارس خود مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دانافر یادآور شد: این مراسم در صبح روز چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی ۵۰۰ مدرسه خیرساز در سطح استان اجرا می‌شود و خیر هر مدرسه، توسط انجمن اولیا و مربیان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: خیران در کشور سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان برای احداث فضاهای آموزشی کمک می‌کنند که این میزان مشارکت در استان یزد سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال اعتبار خوبی به نوسازی مدارس استان یزد داده شده تا پروژه‌های نیمه تمامی که توسط خیران احداث شده، تکمیل شود.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های خیران استان در حوزه احداث فضاهای آموزشی را به سمت مدارس شبانه روزی، هنرستان‌ها، تجهیزات مدارس و کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت سوق دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا