شرکت 110 هزار دانش‌ آموز يزدی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " رییس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش از شرکت 110 هزار دانش آموز یزدی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نمازخبرداد .
" سعید غفاریان " افزود : این مسابقات طی 4 روز از 19 الی 22 اسفندماه در مجموعه فرهنگی رفاهی تالار فرهنگیان یزد برگزار می شود .
وی تصریح کرد : در این دوره از مسابقات دانش آموزان دررشته های قرائت ، حفظ ، تفسیر،نهج البلاغه،احکام ، اذان ، انشای نماز، مداحی و صحیفه سجادیه به رقابت می پردازند.
غفاریان توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه شیوه های جذاب ، متنوع و مناسب جهت انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و همچنین اعتلاء و گسترش معرفت و بصیرت دینی دانش آموزان را از اهداف اصلی  برگزاری این مسابقات دانست و گفت : اين مسابقات در سه مرحله آموزشگاهی ، منطقه‌ای و استانی برگزار می شود كه مرحله اول در سطح آموزشگاه‌ها با شرکت 110 هزار دانش آموز برگزار شده  و مرحله استانی  نيز هم اکنون در حال برگزاری است.
رییس اداره قرآن ،عترت و نماز اداره ‌كل آموزش و پرورش استان يزد اساسی ترین و تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی کشور را آموزش و پرورش دانست و با اشاره به اینکه پایه گذاری شخصیت دینی ،علمی و فرهنگی نسل آینده از دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد برگزاری این مسابقات را یکی از راههای ایجاد فضای دینی و روحیه قرآنی در بین دانش آموزان دانست و خواستار همراهی و حمایت های مادی و معنوی دستگاههای فرهنگی در سطح استان در برگزاری هرچه باشکوه تر این مسابقات شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا