سید علی فراز مدیر مسئول دو هفته نامه اندیشه یزد- پس از کش‌وقوس‌های فراوان در راستای انتخاب استاندار ، دکتر محمدعلی طالبی  با حکم وزیر کشور به‌عنوان استاندار یزد انتخاب شد .محمدعلی طالبی پیش‌ازاین بیش از پنج سال  به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و شخص دوم اجرای استان مشغول به فعالیت ودر راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و کناره گرفتن محمود زمانی قمی، سرپرستی استانداری را عهده‌دار بود.

هر چند به صلاح دید دولت " تدبیر و امید " معاون سیاسی و امنیتی استاندار و یک فرد سیاسی  به سمت استاندار یزد منصوب  گردید،   ولی امیدواریم در این شرایط حساس و بحرانی جامعه که مشکلات اقتصادی و معیشتی توان مردم یزد را بریده است به جای عمل به وعده های دولت " تدبیر و امید"  و اتحاد در جامعه، شاهد سیاسی کاری و سیاست بازی در جامعه برای مقاصد عده ای جاه طلب و ژن برتر  نباشیم هر چند می دانیم استاندار محترم که از خانواده معظم شهدا هستند به این موارد دقت لازم و کافی را دارند .

خوب یا بد روزهای حضور همه استانداران پیشین به تندی برق و باد گذشت و همه آنها که آمدند، با کوله باری از وعده های به نتیجه نرسیده و بی فرجام، استان را ترک گفتند به این امید که مردمی کوتاهی ها را ببخشایند و دیده بر کاستی ها و کم لطفی هاشان ببندند، اما به راستی وقت آن نرسیده که قدری برای مردمی که سالهاست بی مهری طبیعت و جولان خشکسالی را شاهدند، به تدبیری درست، کمر همت بربندیم و گره از مشکلات عدیده استان باز کنیم.... 

در این چند سطر قصد ندارم به تکرار مکررات بپردازم و مشکلات مردم را از نبود آب، اشتغال، گرانی و ... یادآورم شوم  زیرا استاندار محترم قریب به بیست سال در مسئولیت های مختلف به ویژه بیش از پنج سال  به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و شخص دوم اجرای استان با درد و رنج این مردم نجیب و صبور آشنا هستند و یکی از افتخارات ایشان بومی بودن است.به قول شاعر " رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون"  و دل پر درد این مردم از بی آبی و بی مهری مسئولین لبریز است لذا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

کوتاه سخن این که ما در زمان حضور زمانی قمی با تیتر« یزد جهانی، استاندار فراجناحی می خواهد» به استقبال دومین استاندار دولت " تدبیر و امید "  رفتیم و امروز هم به پیشواز استاندار جدید می رویم، به این امید که روزهای رفته را یادآوری کنیم، و متذکر شویم حافظه ماندگار مردم مهربان این دیار را که جز بخشش کوتاهی در مرام شان نیست و جز خدمت صادقانه انتظاری ندارند.

امید است در چند سالی باقی مانده از دولت " تدبیر و امید " در استان با مدیریت استاندار جدید شاهد یکدلی و مودت بین همه دلسوزان نظام و گروه ها باشیم و کسریها ، کمبود ها و ضعف ها بدلیل سوء مدیریت یا ناتوانی مسئولین وقت دوباره به برگزاری کنسرت، دوچرخه سواری بانوان ... و مسائل حاشیه ای برای فرار از مسئولیت و عدم پاسخگویی به افکار عمومی در مورد فاجعه آب استان، بیکاری ، تورم و ... گره نخورد .

هر چند استاندر محترم به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در چیدمان مدیران فعلی در دولت یازدهم و دوازدهم نقش داشته اند ولی لطفا هر تغییری در سطح مدیران قرار اتفاق بیفتد سریعتر زیرا اولا  از یک طرف مسئول دستگاه مورد نظر تکلیف خود را می داند و طرف دیگر کار مردم معطل نمی ماند و دوما گریزی به خاطر نقل شده  البته تامل بر انگیز دکتر دهستانی رئیس حزب اعتدال و توسعه یزد در مورد انتخابات سال ۹۲ باید زد : " تب و تاب انتخابات در ایران و استان یزد با انصراف بزرگ منشانه اقای دکتر عارف در سال ۹۲ و شکل گیری ائتلاف... به اوج رسید..حدود ۱۱ صبح به ستاد اقای دکتر عارف در یزد رفتم تا هم دیداری با دوستانمان تازه کنیم و هم خسته نباشید و.....در همان روز بعنوان رییس ستاد دکتر روحانی در استان یزد حکمی برای اقای دکتر طالبی بعنوان مسول ستاد ائتلاف اصلاحطلبان یزد صادر کردم.... و  ادامه راه به موفقیت انجامید...و امروز شاکرم عزیزانی که آن سال در مسیر انتخابات از این حقیر احکامی  را دریافت کردند تقریبا قریب به اتفاق امروز خادمان این استان و مردم این دیارند ..." و باید گفت حتما احکام دیگری هم است که معطل مانده است !؟ زیرا شاهد بودیم  در انتخابات 96 خیلی افراد خون دلها خوردند تا حق به حق دار برسد !  لذا لازم است چون دولت " تدبیر و امید " به فرموده ریاست محترم جمهور دولت شایسته سالار است  این افراد مورد توجه قرار بگیرند تا خدایی نکرده فردا روزی نگویند اگر ما بودیم چنان و چنین می کردیم و حق اصلاح طلبان ادعا نگردید  و طلبکار مردم باشند .

به هر حال سیاست مداران  و مسئولین دولت امروز هم باید بدانند که این دولت مانند دولت های گذشته چند صباحی مهمان ملت است و آنچه از آنها بجا می ماند صفا و صداقتی است که در عملکرد و فعالیت از خود نشان می دهند .معمولا همه ی دولت ها مدعی هستند که با مردم صادق  و  راستگو هستند ولی مردم پس از مدتی با بروز تضاد و تناقض حرف و عمل دولتمردان در می یابند که کدام مسئول راستگوتر و صادق تر و کدام سیاست باز ، سیاسی کار و بازیگر بوده! امید است سرنوشت این مردم بیش از این به بازهای سیاسی ، حزبی و جاه طلبی عده ای فرصت طلب  و برخی مدیران بی تدبیرگره نخورد که « تدبیر» را بجای پیشرف عموم جامعه در منافع حزبی و محفلی خود جستجو می کنند  که باید در غیر این صورت فاتحه یزد « میراث جهانی » را خواند و همه خوب می دانیم این میز و منصب به کسی وفا نکرده و فردا نوبت فرد دیگری است .  در پناه حق

سید علی فراز مدرس دانشگاه

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا